Champagne

Häntextra
Idag är det nästsista skoldagen före vi får lov på fredag. Äntligen!
Jag borde egentligen arit hemma betydligt mer än vad jag har varit med tanke på att jag kännt mig sjuk sen sista APUveckan. Har jag varit hemma ända sen dess? Nej, självklart inte. Har det gjort att jag är sjukare nu? Klart som fan. Varför är det just när det kommer till sjukfrånvaron som jag tänker som en tjej. Man ska inte tänka "Nej, jag har inte tid att vara borta idag för det hrä viktiga händer idag, och imorgon är det det här och i övermorgon lovade jag... men om två veckor kanske. Hoppas det gått över tills dess." Man SKA inte tänka så! Jag vet det egentligen, man ska tänka som Teddy som känner sig sjuk och sjukanmäler sig. Får han frågan om hur länge han tänker bli borta svarar han med ett enkelt "tills jag är frisk." Punkt. Så svårt var det att komma fram till. VARFÖR KAN INTE JAG OCKSÅ FUNGERA SÅ???
Och i helgen var jag nere i sthlm på en jävla rockkonsert! Hur dum är inte jag egentligen? Inte det att det inte var värt att ligga helt utslagen två minuter efter att man kom hem, men smart var det fanimig inte. Korkade lilla blondinjag.
Igår var mitt viktiga att jag skulle hämta en bok åt Erika som var smart nog att inse att hon var sjuk. Samt sälja kakor jag bakat kvällen innan. Jag försov mig med två timmar (vaknade ironiskt nog av Erikas telefonsamtal) och kom alltså 20 minuter försent till kinesiskan. Damn! Sen jobbade jag på kvällen bara för att de för en gångs skull behöver fler folk som jobbar och jag som vanligt behöver alla pengar jag kan få. Fast jag kom en halvtimme senare än tänkt eftersom Märtha tyckte att jag skulle köpa ut tändstickor åt henne. Visste ni att de gömmer tändstickorna i en låda framme vid kassan, alltså mer "skyddad" än cigaretter och att man måste vara 18 och ha leg??? Helt jävla sinnessjukt!
Idag ska jag till skolan för att sälja kakan som jag bakade inatt istället för att sova. Och såklart för att min mamma ska låta mig åka iväg till jobbet ikväll. Jag orkar inte! Jag vill inte! Jag borde inte! Jag inbillar mig att jag måste.
Jag har fortfarande 5 presenter kvar att skaffa; Erika, Anna, Pappa, Mamma och Assar. Får leta idag under lunchen. Kanske. Om jag hinner. Jag får helt enkelt ta mig tid dammit! Trots julklappsbristen var det ändå ett helvete att slå in alla införskaffade klappar igår kväll efter att jag fått ut kakan ur ugnen. Jag somnade vid 12. När jag egentligen inte varit vaken under hela dagen och mest gått runt som en jävla sömnzombie. Lyckat värre. Fast jag ska inte klaga, idag är det sovmorgon så jag behöver inte ta en buss före 9.15. Jippie! Elisabeth får sova till halv7! Vad glad hon blir.

Skolakuten
Trots faktumet att vi får lov på fredag så lyckas jag ändå med konststycket att ligga ordentligt efter. Emelie och jag har varit borta för mycket för att kunna göra ett skit om svordomarna till svenskan, man skulle ha redovisning den här veckan.
Jag har inte läst det dumma häftet om sveriges utrikespolicy som skulle varit läst och begrundat tills igår.
Jag har faktiskt skrivit klart det där om socialpsykologi. Men har jag lämnat in det? Självklart inte.
Prov i miljöpolitik efter jul. Vad har vi egentligen gjort under terminen???
Vi ska börja övergå från PinYin till riktiga tecken på kinesiskan. Jag borde läsa mer i böckerna. Nu.

Dagens Visa
Fråga mig inte varför men på väg ner för trappan imorse så dök den här låten upp i mitt huvud och det var egentligen den som satte igång författningen på det här inlägget. Tacka Sugarcult ni som, av någon outgrundlig anledning, tycker om min blogg.

Sugarcult - Champagne
All I can taste is champagne
When it hits the brain like cocaine
Spinning around and around
We can't make up without your help
I'm falling down

All I can taste is champagne
Another day down the drain
Sleeping around and around
We can't make up without your help
It's over now

You want it
You need it
You can't explain it
You fight it
You feed it
You can and I can live without you
I'm moving on without you

Love is like Novocaine
And it leaves a little stain
The beauty in all this pain is I can't get away from you
So pull me down and don't make a sound

You want it
You need it
You can't explain it
You fight it
You feed it
You can and I can live without you
I'm moving on without you

All I can taste is champagne
Dancing away down my veins
Spinning around and around
We can't make up without your help
I'm on the ground

Somebody help me
I'm losing everything when I'm without you
Doing it without you

All I can taste is champagne
Another day down the drain
All I can taste is champagne


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0