Ett KTvå K Flera K

Häntextra
I lördags så åkte jag iväg till Emelie för att ha vår bestämda tjockiskväll med tårta, kladdkaka, godis, läsk, chokladpudding (med vaniljsås), våfflor (med grädde och sylt), cider, annanas och jordnötsringar. För att inte glömma bort filmerna vi planerat in.
Nåja, när jag kommer fram så är bullbakandet i full gång och jag hinner hjälpa till med att stoppa ner ungefär fyra bullar i papeprsfromar och sen pensla de med ägg efter jäsningen.
Vi bakade lussekatter också. Kanelbullarna var ljuvligt goda och lussekatterna såg ut att vara lika härliga dem, så härliga att jag faktiskt vågade mig på att provsmaka en liten. Jag kommer nog aldrig lära mig tycka om saffran.
Vi åkte och handlade och bestämde oss för att strunta i tårtan, istället köpte hon en mango och jag tog två passionsfrukter. Jag tror verkligen att det var kvällens smartaste drag.
Efter hemkomsten gräddade Emelie några underbara våfflor till oss som vi åt framför Peter Pan. Fy fan vad vi grät! Säkert tre gånger! Men filmen är verkligen fantalastiskt bra, bättre än jag mindes. Även om jag kom ihåg precis hur fin Jeremy Sumpter var som 14åring. Usch på pedofil-Ellis. Men det var inte mycket jag kunde göra när han helt plötsligt hade den där intensiva blicken eller sneda pojkleendet. Man smälter och hela kroppen fylls av en underbar värme, sen får det framstå hur jävla pedofilistiskt det vill.
Vi kollade på Perfect Stranger också som är klart rekomenderad för alla som vill ha spännande filmer med otippade slut.
Somnade vid 3tiden.

Nästa dag var det skyltsöndag där jag köpte flera olika Kn.
Först en Klapp till Jenny, Två påsar Knäck till mig och Emelie. Kramar från Röda Korset som gav mig en gratis KramKnapp. De sålde också en mängd olika ballonger där, valet stod mellan en grön Trex eller en blå myra. Det belv myran eftersom jag inte tyckte om tänderna på vår utdöda lilla reptil. Alltså hade jag nu även köpt mig ett Kryp.
Medans vi stod i den barnfyllda kön med personer(?) som nådde upp till mina knän och väntade på att jag skulle få min blå alienmyra så ringde de från Emelies jobb och sa att ho skulle varit där vid 3 och inte 4. Nu var klockan halv 4. Ooppsie~~ Nåja hon har fint upptränat tålamod och lät mig köpa min myra före vi knatade iväg genom snöslasket för att sitta i dansstudions reception och spela kort. Jag vann i finns i sjön, spaghetti, vändtia och dam. Hon har däremot en talang och vann därför i "smarta" spel som chicago och  james bond.
Jag sov över en natt till så vi kunde äta upp allt som var kvar (det mesta) och se klart femte elementet samt prusuit of happiness som även de var underbart fina.

Nu sitter jag här med en Marcus bredvid mig och ska egentligen ut och purja ner folk. Får se hur det går. All ära åt mig! Nyahahaha!

Kommentarer
Postat av: Emelie

Hehe, jo, vi är ju drottningarna över tjockiskvällar! XD
Helt underbara filmer vi såg iaf, alla var defenitivt värda att se!
Klart jag har tålamod med mina kompisar (+ att det skulle vara onödigt att gå när vi nu redan stått där en bra stund..)=P

2007-12-05 @ 19:07:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0