Self Centered

Jaha, då har man alltså skaffat blogg som precis alla andra som har tillgång till en dator.  Den största anledningen till att jag skaffat blogg är för att jag ska kunna hålla koll på vilken sång jag justnu känner mig som och för att ... det är nog mest för sångernas skull ändå. Jag tänkte tillägna den här bloggen det som händer i mitt liv just nu så jag antar att det kasnke vore en vettig idé att presentera sig själv. Jag kallas då Ellis och är en 17årig snart myndig vädur. Jag bor tyvärr fortfrande hemma men eftersom att hemma i mitt fall snarare betyder "plats där man sover, äter, dushar och förvarar sina kläder" så överlever jag antagligen gymnasietiden ut, jag går i tvåan nu. I det här huset så bor det även en otroligt högskrattande lillebror, en utbränd moder, en lättilsken far och en jättesöt hund.  Jag har världens sämsta jobb, telefonintervjuare, med världens bästa fikarum och arbetskompisar. Min hund←Den söta hunden


Dagens Visa
För en gångs skull så har jag inte en låt som beskriver min dag och en annan som går i loop uppe i hjärnan. Nej, inte idag, idag är det samma låt. *tystnar och väntar på att åhörarna ska susa av häpnad*
Låten som beskriver mig idag är Self Centered med Bowling for Soup med den enkla anledningen att jag igår blev dumpad (kul att skriva det i sin första blogg va?) och jag känner därför igen mig i refrängens textrader
"I'm gonna feel sorry for
myself
I want to blame it on everyone else
I want to
be self centered
And make everybody feel sorry for me"

Häntextra
Vad ska man säga? Jag är som sagt nydumpad och vägrar acceptera faktumet riktigt än ... ge mig en dag eller två... Jag har i alla fall hunnit storböla, både högljutt och snörvligt, och trycka i mig choklad. Så nu tänker jag låtsas att jag har kommit över det hela. Fast jag blir gråtfärdig bara jag ser reklamskyltar på stan där PR-snubbarna har tillämpat filosofin "sex säljer". Det upptäckte jag idag.
Joel är en liten ängel och har erbjudit sig att köra de för honom 6 milen ner till min skola resten av veckan om jag inte skulle klara av att ta bussen av rädsla för att träffa på Jonathan. Jag funderar på att tacka ja men det känns som att han borde få ersättning för bensinen då och riktigt så mycket pengar har jag nog inte...

Skolakuten
HJÄLP! Jag har ett tvåsidigt vulkanarbete att börja på och det skulle varit inlämnat i morse. Jag försökte verkligen att börja igår men det var helt enkelt mer spännande att lägga spindelharpan och lyssna på Wierd Al Yankovic än att skriva.
Det är lögn att förstå matten, nästan ett kapitel efter och förstår ingenting. hur i hela friden var det tänkt att jag skulle ha koll på att f i det här talet är vad y var i det förra utan att de skriver det någon stans i boken?
Om jag inte får åtminstone ett VG i italienska så kommer jag dö av skam, oavsett om jag orkar hålla mig vaken på lektionerna eller inte.
Min engelsklärare är helt övertygad om att jag är den enskilt mest perversa varelsen på hela skolan och historian är en sak som egentligen också borde bli läst.


Och för att säga djö med några standardrepliker: Jag vore ashet som kille (NI HAR BILDBEVIS HÄR!)! Fuck off och ha ett bra liv. Välkommen åter. ^_~

Kommentarer
Postat av: Rich

How long do you think you will keep the blog up? Will people read it?

2012-10-21 @ 15:38:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0