Sommarregn

Jag var med Markus igår kväll. Vi spelade Othello (Jag vann!) och sen gick vi ut och vandrade runt medans vi pratade om gudvetvad.
När vi satt ner så satt han alltid minst en meter ifrån mig om han var den som satte sig sist av oss. När jag försökte hålla hans hand så släppte han taget inom 5 sekunder. Min enda chans för att få ens en kram var att bita honom i nacken medans jag stod framför honom, då höll han om mig men frågade alltid om jag hade bitit klart snart .Jag frågade om en puss och han "godkände"(?!) det, men när jag skulle kyssa honom utstrålade han så läskiga vibbar att jag inte vågade mig på mer än en kindpuss före vi sa hejdå. Han log inte ens. Vad hände med pojken som sa att han tyckte om mig? Hade han kanske bara en dålig dag? Har jag gjort något fel? Har jag redan gjort något fel? Kommer han vara lika avig nästa gång vi ses? Jag kommer vara öppet skräckslagen nästa gång. Tänk om han inte tycker om mig? Vad gör jag då? Går tillbaka till att drömma om Bob? Jag har äntligen suddat ut hennes ansikte från min näthinna. Allt jag sett sen lördagsmorse är en leende Markus med glittrande ögon. Nu ser jag hur han vänder bort blicken. Jag vill inte! Är jag verkligen så hemsk? Har han redan upptäckt hur hemsk jag är? Fast om han ska upptäcka det utan firsthandexperience antar jag att det är lika bra att han gör det tidigt, före jag gör illa honom. Men det tar emot, jag tycker om honom. Så väldigt mycket. Det har regnat hela dagen. Spöregnat. Jag låg på rygg ute i gräset i över en timme och lyssnade igenom hela "mys"mappen på min mp3 och tänkte på honom. De tunga vattendropparna som slog mig i ansiktet och bröstkorgen var som en (våldsam) tröst. Och nu låter jag som en jävla klyscha för det där. Men det är sant, Ted Gärestad och spöregn gör att det gör lite mindre ont i en värkande kropp när allt man vill är att stortjuta. Eller bli struken över håret av en varm hand. Eller bara bli omhållen av samma person som får en att vilja tjuta och har de varma händerne som gör sig så bra i håret. Jag vill måste veta om vi har ett förhållande eller inte. Jag vet vad jag hoppas på men det är ju upp till honom. Tyvärr.(?)  

Dagens Visa
Ted var en intelligent människa. Eller åtminstone en jävel på att skriva texter. Dagens Visa blir alltså Ted Gärestad med den underbara visan Öppna Din Himmel. Enjoy.

Ted Gärestad - Öppna Din Himmel

Springer till dörrklockan, stannar
och ringer och väntar på dig
jag kammar mitt hår lite grann
och jag stammar men lugnar mig
Öppna din himmel på glänt
låt dö en stund
tillsammans med dig
en sekund

Grubblar på livet och döden
men snubblar på sängen och dig
jag ligger bland kuddar och filtar
och tigger - tänk på mig

Öppna din himmel på glänt
låt mig dö en stund
tillsammans med dig
ett paradis!
där kunde vi leva på sätt och vis
som Adam och Eva en stund

Öppna ditt fönster på glänt
låt mej andas ut
för när jag kom fram
till mitt paradis!
så ville jag leva på annat vis
än Adam och Eva till slut




P.S. Jag hittade bokningsbekräftelsen till färjan, men alla annan ära för jobebt får Kix ta åt sig. Hon ängel. >w<

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0