Ur led är tiden

Läste i tidningen idag hur en man som varit anställd av räddningstjänsten blivit uppsagd för att han kört ett räddningstjänstfordon rattfull och det var inte första gången han dykt upp till jobbet berusad. Efter uppsägningen så överklagar han beslutet till sitt fack som tycker att det är orimligt att säga upp honom "pga en sjukdom" ... WHAT?
Vad fan är det för fel på det argumentet? Karln ansvarar för människoliv i sitt arbete och när han dyker upp bakom ratten och har druckit så riskerar han ju fler än han har en möjlighet att rädda.
De gjorde helt rätt i att sparka honom, vad jag däremot inte kan förstå är att snubben fick ett halvårs uppsägningstid(lön), om jag hade fått bestämma så hade han blivit uppsagd med omedelbar verkan och fått körkortet indraget.
Nu låter jag kanske som en liten moraltant men jag vill inte att personerna som ska släcka mitt hus kör över mig eller vilken del av räddningstjänsten han nu jobbade för, läskigt är det fortfarande!

Artikeln: http://allehanda.se/avdelning/kramfors/9497 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0