Dumma jobb

Jag ska försöka hitta på nåt sommarprojekt, bara så att jag har någonting att göra alla de händelselösa dagarna. Vet dock inte vad jag ska hitta på, Märtha tycker att jag borde fota, måla eller skriva något varje dag. Det verkar vettigt, att försöka producera kanske två dikter om dagen under resten av lovet. Men jag vet inte, vi får väl se vad det blir tillslut.
Och jag borde jobba hela helgen och resten av månaden så att jag får ihop en vettig lön, men jag får inte. Det är stängt på jobbet fram tills på måndag. Ibland hatar jag mit tjobb extra mycket; det är ju illa nog att det är tråkigt att vara där men då får man iaf pengar, men sen komemr de och säger att man inte får komma och tjäna pengar alls. Vad fan är det för nån jävla stil???
Midsommarafton imorgon. Har ingen aning om vad som händer och har i vilket fall som helst ingenting att dricka. Det suger... Camilla tyckte att jag skulle hänka på henne och sa att det var lugnt om jag var "torrskodd", men jag vet inte om det bara var för att vara snäll... Vi får väl se om hon hör av sig eller inte antar jag.
När jag kom hem från jobbet så var dörren låst. Seriöst, dörrhelvetet var låst klockan halv nio på kvällen och det fanns inte en jävel inne i huset. Alltså var min bror utomhus "ohemma", jag trodde inte sånt kunde hända utan mordhot. Eftersom jag inte vet när folket behagar dyka upp så klättrar jag upp för stegen och hoppar in genom takluckan samtidigt som jag drar med mig en jävulsk massa spån och isoleringsvadd. Ungefär samtidigt som jag stänger av dammsugaren så hör jag bilen komma hem. Jävla ironi. ><'

Kommentarer
Postat av: Jenny

Hahaha ursäkta att jag skrattar, men det sista lät så jävla kul. Stackars ellis som får klättra in genom takluckan och dumma öde som måste spela in!! Dessutom håller jag med dig, va fan, det är dålig stil att jobbet har stängt när en liten Elisabeth faktiskt Vill jobba. Eller.. få pengar som sagt ;) Få pengar är alltid trevligt!! Det gillar vi.

2007-06-22 @ 03:14:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0