He makes me a happy polarbear

Jag tycker om Jacke.
Han är snäll.
Fast han vägrar visa det.

Var ju inte världens muntraste människa igår, som ni kan se... Oftast så lyckas jag hålla det för mig själv och det går över men igår hade jag verkligen ett obevekligt behov att ynka av mig, det var därför Kix kom över. Jag älskar henne. Men det är inte för att Kix kom över som jag tycker om Jacke.
Grejen var att jag kände mig som världens sämsta människa och skickade ett sms där jag frågade om jag var det. Hans svar kom nästan omedelbart: Japp! Hurså? och sen var det inget mer med det liksom.
Men jag ville fortfarande beklaga mig. Ibland vill man höra att man är en jättefin person och ibland måste man höra hur hemsk man är. Han är duktig på att berätta hur hemsk jag är, så jag ringde upp och frågade om han var upptagen. Vilket han så klart var, det är ju trots allt Jacke vi pratar om. Jag la på utan ett ord.
Flera timmar senare, när Kix har hunnit hit, så ringer han upp och frågar vad jag ville, han tror inte ens på mig när jag säger att det inte var nåt. Jag är fjantig men just faktumet att han ringde upp och frågade, säkert tre gånger, om jag var säker på att det inte var nåt gjorde mig alldeles varm och mjuk inuti.
På kvällen kom det tillbaka lite havt, inte så att jag blev gråtfärdig utan mer "jag har en hel massa saker att reda ut" så jag slänger iväg ytterligare ett litet sms till honom där jag ber honom höra av sig om han inte är upptagen. Hinner nästan somna före telefonen börjar vibrera och låta. Det var Jacke. Iochförsig så var han astrött och packad eftersom han just kommit hem från nån fest, så det kändes inte som någon bra idé att börja försöka prata förtroligt med honom. Men han ringde upp.
Jag tycker om Jacke, han gör mig glad. När han känner för det.
Saknar bara att få vara mer än utfyllnad i telefonboken och på msn...

Kommentarer
Postat av: Jenny

Jacke = bra person! Och bra att du blir en Happy polarbear! <33 ;)

2007-06-17 @ 15:54:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0