Jag vill...

Jag vill äta apelsin.
Men vi har inga hemma just nu...
Jag vill dansa i regnet.
Men jag kom på det en timme efter att det slutat falla...
Jag vill kunna skriva.
Men när det väl faller ner ord på pappret så blir det fel...

Jag borde skriva ihop menyn för den här veckan eftersom det är min tur att laga mat.
Men jag har ingen lust...
Jag borde bestämma mig för när jag ska jobba i veckan.
Men jag vill ha sommarlov...
Jag borde ha tagit in tvätten igår kväll före det började regna.
Men det är lätt att vara efterklok och nu hänger den rätt bra där ute på tork...

Dagens Visa
Bara för att den är mysko och söt: James & Karin med den lilla barnvisan Fjärilslarven

Fjärilslarven
Jag är en liten fjärilslarv
Som legat och förpuppat mig
Men nu så vill jag gärna ut
Och pröva min vingar
Jag vill flyga, flyga
långt, långt bort.


Då fäller jag ut vingarna
Så räknar jag till fyra
En, två, tre, fyra
Ah - nu flyger jag
(nu flyger jag)


Se där en blomma röd och fin
och glad blir jag när
jag landar på blomman
Och luktar på blomman - Mmmmm


Men nu så vill jag flyga vidare
Då fäller jag ut vingarna
Så räknar jag till fyra
En, två, tre, fyra
Ah - Nu flyger jag
(nu flyger jag)
Flax, flax, flax, flax flax
Fast mycket fortare
Nu flyger jag
(ja nu flyger jag)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0