Konstruktiv kritik någon?

Bara för att jag inte har något bättre för mig så tänker jag nu göra något jag från början inte hade tänkt göra: Lägga ut dikter. *väntar på att ett susande ljud ska gå genom publiken*
Feel free to comment ;P *_*

(Vardags-)Längtan   25/5-07

Jag tror det var henne jag såg idag

Hon såg ut som att hon ville hälsa

Två kramar igår

Han blev främlingsbehandlad

Hängda gubbar räddar liv

Jag borde aldrig låst upp handklovarna

Vart tog hon vägen?

Smeta smälta hallon över våra kroppar igen!

Vi kan kattvätta oss rena och äta choklad

Kroppen värker och skriker ut sin (min) ensamhet

Ta med mig bort


Måndagsmelankoli   7/5-07
 

Glad musik i mina öron

Snytpapperstussar i händerna

Huvudvärken står på max

Och högtalarna pumpar kärlek,

Med extra bas och trummor

Varför fryser man mer ju varmare man är?

Jag är desperat efter glömska

Finns det någon som kan ta med mig och en filt till skogen?

När klassas man som psykiskt instabil?

Eller så kanske man måste visa det för att de ska förstå?

Hon har gett mig numret till en psykolog

Jag vågar inte ens titta på det

Kanske för att det skulle hjälpa

Någon dag måste jag återvända till världen

Jag kan inte vara sjuk för alltid

Världen rusar förbi och lättnaden fyller mig

När jag ser att jag bara måste le och nicka

Och sakta backa ifrån

Plötsligt förstår jag varför ingen vill dela tält med mig

Kanske om jag kunde betala?

Batterierna i min mp3spelare är slut

Kortleken är mitt sista hopp

Jag är trött på att dela säng med en jättekondom

Får jag vara liten och bita dig i nacken?

Vill inte vakna ensam längre

Jag vill inte att du ska ta mig i små doser

För man kan inte överdosera dig

Och högtalarna pumpar ut drömmar,

Med extra bas och trummor


 Jag faller äntligen   7/4-07

Jag faller äntligen

Dina inborrade naglar har släppt mig fri


Jag faller äntligen

Gravitationen fick mig till slut


Jag faller äntligen

Omsluten av betryggande ljus


Jag faller äntligen

Dina händer släppte mina för länge sedan


Sy Ljus   ?/?-06

Om jag kunde
Sy ljus
Skulle jag sy en
Klänning som vore
Mjuk som siden
Lätt som vårbrisen
Ren som ljuset självt (ren som min drottning)

Om jag kunde
Sy en sådan dräkt
Skulle jag skänka
Gåvan till min älskade
Hon som likt en
Gudinna
Skrider över liken (från fallna fékrigare)

Om jag kunde
Sy en dräkt av
Nattsvart mörkertråd
Värdig en ljusets nymf
Skulle jag kanske
Få vandra
Vid hennes sida (om så bara för en evighets sekund)


Dina Händer   28/8-05

Kan du inte hugga av
dig händerna
Jag tål dem inte
dina händer
De var överallt
dina händer
Min kropp minns fortfarande med illamående
dina händer
Så snälla
Hugg av dem
Lägg dem i ett skåp
Med dubbla hänglås på
Radera deras existens
Och hjälp mig glömma
dina händer


Dansande Lycka   4/12-02
Solens sista strålar dansar.
Dansar i lövskogen med våra brinnande hjärtan.
Kom min älskade.
Följ mig i en lyckans dans.
Genom lövsalar.
Över mosstäckta stenar.
När dansen tar slut låt mig vila i din famn.
Smeka ditt hår och kyssa din kropp.

...   20/3-03
Metallgrå iskyla
Sammetslen snövärme
Pulserande Rubindroppe


Efterlängtat Dåd   5/12-03

Blod
Spillt av min fiende
Spillt för min kniv
Blod
Som innehöll ditt liv
Spillt för min kniv
Blod
Rött för hatet du framkallat
Spillt för min kniv

 
Spelad   20/3-07

Se hit!

Du är ett fegt jävla kräk!

Le inte!

Det här är när jag vänder på klacken

(Du ska hindra mig nu)

Håll tyst!

Jag hatar att det inte är hos dig jag gråter ut inatt!

Minns mig!

Det var jag som blev lurad sist

Skada mig!

Jag vill inte vara så här svag!


...   8/2-07

Jag älskar att du slänger med mig som en vante
Jag älskar att se upp i dina ögon
Jag älskar att du hatar när jag fångar snö på tungan
Jag älskar att gömma mig i dina armar
Jag älskar att dölja alla sugmärken för mina föräldrar
Jag älskar att höra dig stöna när jag biter din hals
Jag älskar att göra snöänglar med dig
Jag älskar att se hur snön faller runt ditt ansikte


Ironi   30/1-07

Ironi är ytterligare en av alla tjänster jag erbjuder
Alla tycker om mig
Jag är så snäll och trvelig
Varför skulle någon vilja slå mig?
Ironi är ytterligare en av alla tjänster jag erbjuder
Framtiden är ljus för mig
Mina föräldrar är så stolta
Jag önskar mig fred på jorden
Ironi är ytterligare en av alla tjänster jag erbjuder
Jag älskar dig
Jag hatar dig
Jag är inte ensam och liten
Ironi är ytterligare en av alla tjänster jag erbjuder


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0