Love, Sex and Sunshine

Det regnade just och det har blåst i hyfsat många dagar nu. Det verkar som att aprilvädret är en månad sent, men det är precis så busigt som kan förvänta sig att det ska vara. Jag börjar bli beroende av såpbubblor... Jag blåser så länge jag är utomhus, eller på ett "tillåtet" ställe inomhus, dvs så länge jag inte är i en bostad, affär, klassrum eller bland mat. Det tar ungefär 10 lata, eller 2 effektiva, timmar att göra slut på en vanlig burk med såpbubblor för mig, jag har hört att det ska ta ca 2-3 dagar för den normala delen av de såpbubbleblåsande människorna som även de vandrar på denna jord.

Snabb genomgång av vad som hänt sen senaste bloggen (antagligen inte i kronologisk ordning):

  • Valborg var askul men jag hade för jävla ont i halsen dagen efter och det utvecklades till en dunderförkylning som tvingade mig att stanna hemma i en vecka.
  • Emelie har blivit 18 och ska ha fest på lördag. Jag, Jenny och Marit har skaffat jättebraiga presenter och blivit stamkunder på ett ställe där man egentligen inte ska vara det >w<
  • Har haft Matte B-nationella, tror jag kan klara ett G... Det kändes så när jag lämnade in det, men eftersom det är matte kan man aldrig vara för säker.
  • Har haft 2/4 av det nationella provet för Engelska B. Känns lugnt.
  • Har haft en dröm om att flytta ihop med Bob, länge sedan jag vaknade så glad... Jag är verkligen inte klok.
  • Harald har stallets underbaraste galopp!
  • Tänt på en het liten 15åring, som dansar breakar som en GUD! Jävla pedofili ><
  • Jag har "slagits" med en lärare, dvs han röck mig i armen och kastade mig 2-3 meter, när han sedan skrek på mig svarade jag så provocerande som möjligt. Go me... Eller nåt...
  • Emelie och jag har hållit en geografilektion för 8:e klassare, fan vad smart man kan känna sig ibland.

Häntextra
Helt plötsligt är det inte alls säkert att jag kommer iväg på Sweden Rock, biljetten till trots. För vem vill åka på festival ensam? Jag har råd att ta mig ner och jag har råd att komma in på campingen. Jag har nästan råd att köpa dryck nog för att överleva i 4 dygn. Men mitt förtjusande resesällskap Camilla har inte råd. Hon har bara råd med festivalbiljett, men då skulle hon å andra sidan inte kunna fixa sin lägenhetshyra... Huston, we've got a problem.

Emelie fick veta det sist. Tack och lov, annars hade jag inte haft folk som stod på min sida. Men det hade iochförsig nästan varit OK ändå för jag ångrar inte att jag tackade ja till att dela säng med Robert förra onsdagen. Han har en på tok för het kropp för att man ska kunna neka honom någon längre tid, särskilt hud mot hud öga mot öga. Pojken har ju en underbar talang när det kommer till förspel, sådant ska uppmuntras! >w< Tyvärr så förstod inte Emelie min utsatta situation som överkåt, utan övriga erbjudanden från annat håll och lätt desperat. Ångrar dock att jag lyckades kläcka ur mig repliken "Jag förstår inte hur det är hennes problem:, det är min fitta och jag får sticka in vilken kuk jag vill där!" till Marit, mitt framför ögonen på Linda E... Folket i klassen tycker redan att jag är tillräckligt konstig som det är och det där hjälper nog inte riktigt mitt rykte... ><'

Skolakuten
Jag borde skriva på mitt arbete om religion i Sovjetunionen och jag måste verkligen blogga om det på klassens egna blogg... Även om jag bara bullshittar allting, utan effektiv bloggning så får man max G även om arbetet är på MVGnivå... Jag hatar när lärare är för principfasta.
Jag och Emelie måste verkligen verkligen skriva klart vårat arbete om Franska Revolutionen och så måste vi fixa ihop Sundsvall City Project snart också. Bläääää!!!

Dagens Visa
Jag har hittat en låt bland alla mina låtar på datorn, jag evt inte hur länge jag har haft den men efter en halv lyssning smet den upp i hjärnan på mig. Det är ingen mindre än Jonathan Coulton som har skrivit låten First of May. Jag har i två veckors tid varit beroende av att lyssan på den och vill konstant börja sjunga den offentligt... Min självbehärskning får en rejäl workout. Har även börjat få glimtar av Love, Sex and Sunshine med Mr.President som sitter fast i huvudet, dock inte lika ordentligt än men deras titel gjorde sig bättre som rubrik >w<'

First of May

I woke up this morning
I had a scone and a large house blend
And then a little conversation with my squirrel and chipmunk friends
I said I?m sick and tired of winter
And I wish that it was spring
And then a little fellow named Robin Redbreast
Began to sing

And he sang
Ooh ooh child, what?d you think the cold winter?s gonna last forever?
Ooh ooh child, now?s the time for all the people to get together
Outside

Cause it?s the first of May, first of May
Outdoor fucking starts today
So bring your favorite lady
Or at least your favorite lay
The water?s not cold baby dip in your big toe
Maybe I?ll see you in flagrante delicto
Grass below you, sky above
Celebrate spring with a crazy little thing called fucking outside

I thanked him for the information
I cried a little when he flew away
I watched an episode of The People?s Court
And I tried to plan my day
I called up my old lady
She wasn?t home so I called my girl
I asked her if she?d like to join me as I
Entertain the world

And I said
Ooh ooh child, I?ll bring a blanket and I promise I will brush the ants off
Ooh ooh child, you?re gonna like it when we?re taking each other?s pants off
Outside

Cause it?s the first of May, first of May
Outdoor fucking starts today
So bring your favorite lady
Or at least your favorite lay
The water?s not cold baby dip in your big toe
Maybe I?ll see you in flagrante delicto
Grass below you, sky above
Celebrate spring with a crazy little thing called fucking outside

So we went to the park together
We were walking in the midday sun
We met all kinds of people and we
We fucked everyone
We fucked a lady who sells ice cream
We fucked a man with a tan Shar Pei
Everyone who needed fucking well they
They got fucked today

So come on
Ooh ooh child, open your mind and your heart, feel the spirit moving through you
Ooh ooh child, you?ll feel the warmth of the love when I stick it to you
Outside

Cause it?s the first of May, first of May
Outdoor fucking starts today
So bring your favorite lady
Or at least your favorite lay
The water?s not cold baby dip in your big toe
Maybe I?ll see you in flagrante delicto
Grass below you, sky above
Celebrate spring with a crazy little thing called fucking outside



Love, Sex and Sunshine
One we're rolling
Two I wanna hear you scream
Three I'm gonna have a rush tonight
Four like you have never seen

You wanna see me naked, wanna see me undressed for you
You wanna touch my body, feel me over you
You wanna take my shirt away, you wanna see me stripped
You're watching every inch of me and now you're gettin' dipped

Ah ha ha

I know you wanna have love, love, love, sex and sunshine
I know you wanna have fun, fun, fun, but you are not the only one
I know you wanna have love, love, love, sex and sunshine

You wanna kiss me once, you wanna kiss me twice, ah ha ha
You wanna lick me up, just like a bottle of ice
You take me to the beaches, you want me on the floor
No matter what I give to you, you will be screaming for more

I know you wanna have love, love, love, sex and sunshine
I know you wanna have fun, fun, fun, but you are not the only one
I know you wanna have love, love, love, sex and sunshine

Oh, let the mood be hot tonight
like all the friends see limo ride
Let the sunshine knock your mind
Some everlasting fun be fine
Lalala lala la la
lalala lala la la
Lalala lala la la
lalala lala la

I know you wanna have love, love, love, sex and sunshine
I know you wanna have fun, fun, fun, but you are not the only one
I know you wanna have love, love, love, sex and sunshine

I know you wanna have love, love, love, sex and sunshine
I know you wanna have fun, fun, fun, but you are not the only one
I know you wanna have love, love, love, sex and sunshine

Love, love, love, sex and sunshine
Love, love, love, sex and sunshine image12
Våren är vacker <3


Kommentarer
Postat av: Erika

Nämen, vad synd med det där om Sweden of Rock, du hade ju sett fram emot det så..Jaja, det löser sig! <33 Kämpa på!

2007-05-16 @ 19:11:21
Postat av: Jenny

stackars elisabeth! Men jag hoppas att allting löser sig för dig gumman <33

2007-05-16 @ 21:38:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0