Första dagen på jobbet

Häntextra
Nu har jag alltså avklarat min första dag på kupan. Britt är en äkta pain in the ass! (Går det i namnet tro?) Jag och Erika skulle få hjälpa henne med att sätta upp bilder med passande texter om vad Röda Korset gör i Härnösand på anslagstavlor inför regionsmötet imorgon. Jag trodde aldrig att man kunde vara så manisk om vad som hänger på anslagstavlor! Det fanns två bilder som hängde över varandra och hon såg klart och tydligt att de hängde snett, alltså mätte hon och det visade sig att mellan botten och toppen på de två A4papprena så skilde det säkert ½cm! Har ni hört något så fruktansvärt??? Och regionsordföranden som kommer att komma och titta på det här! Det är minsann inte bara Härnösandsbor som kommer finans där! Gör om! Det här var ändå lindrigt jämfört med när hon ville att vi skulle skriva bildtexter. Hon gav oss papprena men klagade ändå på att vi skrivit på fel papper, på fel ledd, i fel storlek och var paranoid om vilken färg vi använde på texterna. Stackars kvinna, det kan fan inte vara enkelt att vara så manisk om allt man gör. För enligt den andra tanten där så var hon likadan i allt hon företog sig. Usch, blä och uff! Henne ska vi alltså dras med i 3 veckor. Vi får se hur det här blir...
Imorgon ska vi som sagt vara på det där mötet hela dagen och agera "små söta värdinnor" så jag antar att jag får leta reda på något anständigt, någon som kan låna ut höga string och/eller strumpor med strumpeband? Kort kjol och pytteliten korsett har jag ju redan. Nej då, något "vettigt" kan jag säkert hitta. Men jag antar att hon skulle tycka det såg för lumpigt ut, eller något åt det hållet om jag kom i stora slitna byxor och gigantisk herrskjorta... Men jag vill!~~
Vi hörde också om en riktigt söt liten insamling de ska ha, man säljer kramar från 20kr och uppåt, en "riktig björnkram" ska tydligen kosta 100. De frågade om vi skulle vara intresserade eftersom vi antagligen skulle få in mer pengar än tanter på 60 och uppåt. Det låter askul men det tråkiga är att det är i december, det vill säga efter att vi är klara med APUn. Därmed inte sagt att jag nu vägrar ställa upp, det skulle fortfarande vara roligt men det hade varit skönt att komma ifrån Britt och "slitet"(?) på Kupan under APUperioden för att stå på stan och krama på världen...
På tal om kramar så vill jag vara med Marcus men han verkar vara upptagen hela veckan med allt dumt pluggande han inte gjorde på lovet. Typiskt. Jag lovar att jag är oskyldig.

Kommentarer
Postat av: Emelie

=O Huva, vilken jäkla typ! Orka att hon ska hålla på sådär! Din stackare, henne ska du behöva dras med i 3 jäkla veckor... (tröst)
Haha, fan va kul det låter med kramarna! ;D Att samla in pengar till Röda Korset genom att kramas låter ju asbra, och för att inte tala om faktiskt ganska smart! XP

2007-11-07 @ 06:28:51
Postat av: Erika!

Jag ska också kramas =P Men på hemköp i sundsvall XD

2007-11-07 @ 14:13:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0