Biblioteket är inte så tyst som det borde

När jag var liten, typ högstadieliten, så läste jag i någon bok hur det betydde tur lycka att se två kråkor tillsammans, tre betydde olycka. När jag nu tittade upp från den här lagom fula skoldatorns skärm så ser jag hur det på balkongräcket sitter två kråkor och beter sig duvigt med varandra.
Där går det en pojke över borden och snackar om första världskriget samtidigt som musklickandet och tangentknattret fyller biblioteksluften med allt annat än tystnad.
Det är underbart väder ute om man bortser från hur jävla kallt det envisas med att vara. Jag borde verkligen lägga ut lite pengar på mössa och vantar, jag håller på att förfrysa varje morgon. Inatt cyklade jag hem vid tvåtiden från Marcus, det var också kallt. Jag vet inte riktigt vad klockan var när jag stack, jag vet att hon var halv två när vi klädde på oss och att jag hade fikat mjölk och kakor i mitt eget kök kvart över, så rätt exakt två låter ju inte helt fel. Och jag som tänkt att gå och lägga mig tidigt.
Det är officiellt, 91or ser generellt bättre ut än vad 90or gör, jämör bara hur många snygga tvåor du hittar jämfört med ettorna. Du ser! Ettorna ser helt enkelt bättre ut! Jag håller på att bli en pedofil tror jag.
Teddy är världens pessemist. Det ser man bara man tittar på hans MSNnamn. Just nu orkar jag inte snacka med honom, har snackat tillräckligt mycket de senaste dagarna och man behöver ju inte direkt klänga på någon som svarar "din mamma", "ost" eller "du luktar fisk" på det mesta man har att säga. Nåja, tillbaka till hans nick, just nu heter han "hope is the beginning of unhappiness". Hejsan svejsan herr solstråle.
Ikväll måste jag jobba, igår skolkade jag eftersom jag var så förbannat trött och istället drog jag hem till Marcus på en Housedejt. Romantiskt värre. Jag tyckte iallafall om det, det var jättemysigt att sitta och hålla handen samtidigt som man ser på världens bästa serie. Fast vad fan då "to be continued"??? Det brukar det ju aldrig bli! Det är första gången någonsin och vi höll på att dö! Ungefär lika nära dödsfall som den korrupta polisen som smittat Foreman. Fast han dog. Rätt åt honom som ger sig på Houses läkarteam.
Jag vill skriva dikter men inte fan kommer det fram något så istället hamnar jag på den här infernaliska bloggen istället. Ibland blir jag så sur på mig själv för att jag skaffade den, jag kan helt enkelt inte koncentrera mig på "normala" grejer längre. Som att leta reda på fakta för uppsatser och annat sånt tråk, istället sätter jag mig här och skriver om hur jag ogör vad jag borde. Mycket smart. Inte.
Jag borde laga mat men jag hinner inte om jag ska jobba. Men jag behöver pengarna, från båda uppgifterna. Vad göra? Orkar man svänga förbi hemma, laga nån snabb mat och kasta sig iväg till jobbet för att äta efteråt? Fast jag skulle träffa Marcus ikväll... Får se hur det här blir. Enligt Emelie så slutar vi 15.20 idag så då kan man kanske hinna emd 15.25bussen och då kan jag faktiskt hinna laga mat före jobbet, äta är en annan femma.


Kommentarer
Postat av: Erika H

Lilla du, du kanske har rätt, du borde avstå från bloggen en vecka och se hur det känns kanske

2007-10-10 @ 17:41:23
Postat av: Jenny

Jag såg också på House igår, och fan vad sur jag blev!! Det brukar väl för fan inte bli "to be continued"?? nu måste vi vänta ändå tills nästa vecka ).( Det är typ långt.. -.-''
Vi vet alla att foreman kommer att överleva, men man måste ju se klart slutet ändå ^w^
Kramar jenny

2007-10-10 @ 18:33:56
Postat av: Emelie

Så synd om alla er som ser House med too be continued ;P Men jag håller med om att sånt i en serie man gillar och som är spännande är jäävligt frustrerande! XD

2007-10-10 @ 21:36:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0