Bokanalysflykt

Jag tycker härmed om Albert Einstein.
Han var en klok man. No shit Sherlock, säger ni säkert nu, men jag menar det. Snubben visste vad han snackade om när han pratade om naturlagarna. Jag hittade nyss citatet som bevisar det:
Gravity cannot be held responsible for people falling in love. Så klockrent! Kärlek till det citatet och respekt åt mannen som först yttrade det!
Egentligen skriver jag mest för att slippa ifrån bokanalysen som måste vara inlämnad senast imorgon. Jag borde verkligen göra det men det visade sig att smarta lilla jag har allt det jag skrivit på skolan så jag måste börja om från början och iochmed denna upptäckt blev jag lite mindre motiverad. Konstigt nog. Fy mig. Som vanligt.
Jag har tappat förtroendet för vår lärare i psykologi. När jag gick in på First Class för att leta reda på mailet med bokanalysen jag borde skickat åt mig själv så ser jag att jag istället fått ett mail från henne. Ett kedjemail. Från millenieskiftet. Efter det kändes det som att man borde hoppa av kursen, fast samtidigt kanske det är världens snällaste argument för att fortsätta. Det är ju itne omöjligt att hon inte har några vänner  (hon åker fortfarande moppe, hallåååå?) och att det är därför hon skickat kedjebrev till alla sina elever. Stackars kvinna som inte har några bekantskaper utanför sina underordnade på arbetsplatsen, särskilt som vi inte ens är några stora fan av hennes undervisning till att börja med.
Idag bakade alla treor tårtor som vi sedan bjöd resten av skolan på. Det fanns många otroligt snygga tårtor i olika teman överallt, olympiska ringar och en fotbollsplan från spidklasser, hatt(?) med pengar, dollarsedel, livboj och allmänt guldiga tårtor från spei HR skickade en underbart vacker vit tårta med blommor och en värld med en mängd detaljer döpt till "bonde söker fru". Bara för att nämna några. Vi hade gjort ett stort Rosa Band och två bröst. Det rosa var verkligen barbierosa, inte babyrosa, inte grynetrosa eller grisskärt nej nej här snackar vi direkta Barbieassociationer från min hjärna när jag såg grädden. Linda E hade gjort en fin liten burk där man kunde  lägga pengar till Rosa Bandet och Mårten är ju som han är, har jag sagt att han är söt? Vi hade överbliven marsipan och gjorde därför en mängd småbröst som vi delade ut till förbipasserande och Mårtens utrop när han bjöd på dessa och samtidigt försökte få ner folks pengar i burken var "här! ta ett bröst, och lägg gärna lite pengar i burken så får du kanske behålla dina!" Han är lite speciell, men man är konstig om man inte tycker om hans små upptåg.
Magnus kom idag. Det syns att de är jättekära, till skillnad från i somras när hon var med Micke. Dessutom har jag lite roligt åt hur tydligt det syns att han inte längre är oskuld. Bra jobbat Jenny!
Jag har ont i fötterna igen, det kom när jag skulle kliva av bussen imorse och sen har det bara blivit värre och värre under dagen. Jag blir så less på min kropp! Ska dte vara så jävla svårt att hålla sig frisk? Jag har svårt att tro att den njuter så mycket av den här sadismen den utövar över mig som den låter ge sken av. Stygga lögnaktiga manipulativa sadistkropp som bara är elak mot stackars lilla mig.
Jag vill vara med Marcus men han måste plugga matte. Blärk.
Nej, om man skulle ta tag i den där bokanalysen nu så man kan låtsas ha ett liv?

Dagens Visa
Den är fin. Mjuk. Han har fin röst. Lyssna och läs text. Mys.

Creed - One Last Breath
Please come now I think I'm falling
I'm holding to all I think is safe
It seems I found the road to nowhere
And I'm trying to escape
I yelled back when I heard thunder
But I'm down to one last breath
And with it let me say
Let me say

Hold me now
I'm six feet from the edge and I'm thinking
That maybe six feet
Ain't so far down

I'm looking down now that it's over
Reflecting on all of my mistakes
I thought I found the road to somewhere
Somewhere in His grace
I cried out heaven save me
But I'm down to one last breath
And with it let me say
Let me say

Hold me now
I'm six feet from the edge and I'm thinking
That maybe six feet
Ain't so far down

Sad eyes follow me
But I still believe there's something left for me
So please come stay with me
'Cause I still believe there's something left for you and me
For you and me
For you and me

Hold me now
I'm six feet from the edge and I'm thinking

Kommentarer
Postat av: Emelie

Haha, stackars lilla vilsna ensamma psykologi-lärare XD Men måste det gå ut över oss.. =P
Låter finfint det där med tårtorna, synd bara att jag inte kunde vara med =/

2007-10-14 @ 19:41:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0