Like Wow

Häntextra
Igår firade vi Märthas födelsedag. Vi var Märtha, Kix, jag, Johanna, Linn, Annelie, Anette och Amanda. Alla var jättehärliga och söta små esteter som var duktiga i köket. Vi hade knytkalas och jag tog minst två gånger från alla andras mat. Usch vad äckligt illamåendemätt jag var efter det! Fast det var klart värt det.
Annelie och Anette var små söta gothtjejer från Märthas klass och Amanda såg ut som min stereotypiska bild av en estetare med krulligt sött hår, roliga kläder och allmänt händig. Även om Amanda inte bara är händig. Hon är en jävla MacGyver! Hon såg ut som ett sött litet troll när hon skrattade. Johanna och Linn var allmänt sötnormala och går musikestet. Ettan de också. Jag och Kix fick vissa flashar av att vi faktiskt var gamla men bortsett från det så var åldersskillnaden inget man tänkte på.
Vi stannade uppe till 3 imorse och pratade om allt möjligt och hoppade i en sån där stor uppblåsbar säng som grizzlybjörnarna på TV-shop sover i. Vid 4 började folk somna ifrån den tystlåtna konversationen vi hade i mörkret och vid halv tio var jag inte längre ensam vaken utan bildestetarna började vakna och disskutera vampyrer precis som om de aldrig hade somnat. Frukosten var precis som middagen ett äventyr som avslutades med att alla satte sig hopträngda i hörnsoffa och tittade på From Hell.

På bussen hem skrev jag till HS och frågade om vi skulle ha morotsduellen idag och han sa att han skulle höra av sig så fort han tagit sig in till stan från sin pappa. Vi får se hur det blir med den där duellen...

Skolakuten
Jag har fortarande inte gjort sammanfattningen i psykologin, vilket jag borde. Men vi kommer ändå inte ha några lektioner den här veckan eftersom hon fick en hjärnskakning när hon åkte av sin moppe i förra veckan så jag tänker använda det som ursäkt att dra ut på tiden. Fast jag vet att det inte alls är en giltig sådan.

Dagens Visa
Jag blev verkligen rädd för mig själv i fredags på bussen hem. De spelade pop och jag kunde lyssna på och tillochmed njuta av musiken. Härmed inte sagt att all pop får mig att må illa, det finns en hel del bra pop där ute, let's face it, men det här var sån pop som jag vanligtvis har svårt för på grund av sötslisket. Idag har jag upptäckt att låten Like Wow med (antagligen, jag har itne vågat söka efter bilder men efternamnet säger allt) Leslie Carter faktiskt är riktigt sötsliskigtokej. Man blir glad. Lyssna själva om ni inte tror mig.

Like Wow - Leslie Carter
Everything looks bright
Standing in your light
Everything feels right,
What's left is ah out of sight
What's a girl to do
I'm feeling you, you're on my mind
I wanna be with you
'Cause when you're standing next to me
It's like wow
And now your kisses to seem to set me free
It's like wow
And when we touch it's such a rush
I can't get enough
It's like it's like

[CHORUS:]
Ooh, hey, what?
It's like wow!
Ooh hey, what?
It's like wow!
Ooh hey, what?
It's like wow!
Ooh hey, what?
It's like wow!

Should I hesitate when it feels this great?
Don't wanna make a big mistake
Don't wanna make you
Think I'm playing games
I'm just trying to say
I wanna be with you
'Cause when you're
Standing next to me
It's like wow
And now

Your kisses seem to set me free
It's like wow
And when we touch
It's such a rush
I can't get enough
It's like
It's like

[CHORUS:]
Ooh, hey, what?
It's like wow!
Ooh hey, what?
It's like wow!
Ooh hey, what?
It's like wow!
Ooh hey, what?
It's like wow!

Fascinated by your love,
You know it's all I'm thinking of
Never waited long enough
My mind and heart are all mixed up
Feeling higher than a cloud
All my senses are like wow
Ooh hey, what?
It's like wow!

[Spoken:]
You know it's all I'm thinking of
It's like, it's like


[CHORUS:]
Ooh, hey, what?
It's like wow!
Ooh hey, what?
It's like wow!
Ooh hey, what?
It's like wow!
Ooh hey, what?
It's like wow!

It's just like wow
You know it's all I'm thinking of
Like wow
Everything feels right
Just like wow
Everything feel right
Just like wow
All my senses are alike
Like wow
Baby baby baby
The way I'm feeling you
Is like wow

[CHORUS:]
Ooh, hey, what?
It's like wow!
Ooh hey, what?
It's like wow!
Ooh hey, what?
It's like wow!
Ooh hey, what?
It's like wow!

Kommentarer
Postat av: Emelie

Ja, jag känner mej så skyldig om jag läser och inte lämnar nån kommentar, eftersom dom är så viktiga för en bloggare ;P :
Haha, det lät ju som en härlig kväll iallafall i lördags, och jag är så glad för din skull att det fanns söta estetare att också kolla på ;) Och oj va jag känner mej duktig att jag faktiskt känner igen låten du la upp, hahaha XD

2007-10-07 @ 23:42:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0