Diagnos

Tydligen är det urinvägsinfektion. Blärk. Jag får äta traumatiskt röda piller som känns alldeles för stora när man sväljer dem. Listan av biverkningar är obehagligt lång. Jag orkar inte skriva av så istället kopierar jag helt enkelt från fass hemsida:

Vanliga: Magsmärtor, kramper i magen, illamående, huvudvärk, yrsel, berusningskänsla, dåsighet, hudutslag, påverkan på blodbilden.

Mindre vanliga: Halsbränna, diarré, kräkning, aptitlöshet, inflammation i lever eller bukspottkörtel, trötthet, humörsvängningar, myrkrypningar, sömnlöshet, sömnstörningar, depression, ångest, nervositet, retlighet, upprymdhet, desorientering, hallucinationer, förvirring, nervsjukdomar, kramper, psykiska störningar, psykos, förvärrad myasthenia gravis (svår muskelsvaghet), allergiska reaktioner såsom anafylaxi (svullnad i ansikte, läppar, tunga och/eller svalg, ibland med andnöd och sväljsvårigheter), nässelfeber, njurinflammation, blödningar i huden, kärlinflammation, hud och slemhinneförändringar (ibland allvarliga), ljuskänslighet, klåda, synstörningar, ökad tårvätskebildning, öronsusning (tinnitus), ledinflammation, muskel- och ledsmärtor, hälseneinflammation, minskat antal blodplättar (trombocytopeni), kristalluri (kristaller i urinen), hjärtklappning, svampinfektion i slidan.

Sällsynta: Långvarig eller kraftig diarré, inflammation i akillessenan i hälen.

Mycket sällsynta: Leverinflammation med gallpåverkan, levernekros (nedbrytning av levern), nedbrytning av muskulatur.

Dessutom kan vissa laboratorievärden påverkas av Norfloxacin Stada t ex påverkan av levervärden, förändringar i EKG.
Kul va? Jag är skitnervös för allt det där nu när jag ska knapra dem i en vecka. Dessutom kan tabletterna påverka mina P-piller så jag kanske tillochmed råkar ut för mens mitt i alltihopa. Blärk.
Jag har ont i ryggen och huvudet och det blir bara värre när jag går i trappor så jag stannar hemma från skolan hela dagen. Usch vad mycket jag kommer missa av internationella studier, säg hej till herr IG. Nig och le som en duktig liten flicka när du välkomnar honom in i sitt nya hem på dina betygspapper.
Men jag ska iallafall jobba ikväll, och resten av veckans kvällar också för den delen. Jag behöver pengarna så väldigt mycket. Är det förresten någon som har koll på vilket datum man får studiebidraget?


Kommentarer
Postat av: Erika H

Hoppas du inte får för mycket biverkningar då ;___;

2007-09-25 @ 12:26:48
Postat av: Emelie

Uscha, fan, urinvägsinfektion låter inte bra alls! =O Din stackare =( Jag hoppas att du inte får nån av de där hemska biverkningarna du räknade upp =/ *håller tummarna*

2007-09-25 @ 13:55:15
Postat av: Jenny

du kommer få studiebidraget sista dagen i månaden.. håll ut lite till gumman!! >< *krama* Urinvägsinfektion låter INTE trevligt.. Och listan är ganska lång av biverkningar.. Kul att få mens mitt uppe när man typ mår hemskt :/

2007-09-25 @ 19:35:08
Postat av: Petra

Hej!
Jag håller på att efterlysa nätets bästa bloggare. Har du något tips på vem du anser har den bästa bloggen?

Häslningar Petra

Ps. Läs gärna mina andra inlägg

2008-04-14 @ 19:46:13
URL: http://www.petra79.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0