Highschool Never Ends

... Var den låt som sattes igång i hörlurarna när jag sprang första halvan av vägen ner mot bussen igår. Jag hatar när min mp3spelare försöker sig på ironi.
Talet gick hyfsat. Jag babblade bort mig från manuset, som faktiskt var jävligt bra! Och jag tittade på pappre som en tok samtidigt som jag stod och lekte med håret för att jag inte visste var jag skulle göra av mina händer, som vanligt. Det gick piss! Men däremot hävdade både Maggis och de som lyssnade att det verkade som att jag lärt mig ett bra tal utantill och knappast alls tittade på pappret, hon la till att jag såg härligt svlappnad och fri ut. VG eller MVG på den här delen iallafall, förhoppningsvis håller den trenden i sig de nationella proven igenom så att jag kan få ett vettigt slutbetyg där oavsett hur det har gått på hennes pissprov eller inte.
Anna klagade på att jag inte skrivit mina mål eller frågeställningar för religionen, men just nu är jag så sjukt trött på henne att jag inte orkar bry mig där heller. Jag borde. Eller så kanske man skulle byta kult? Bara för att så skulle man ju kunna skriva om Wicca, där har jag ju "en del" källor som inte är internetbaserade även om jag, surprise surprise, har även sådana.
Kinesiskan tillägnades snatteri från Timmys godispåse och extremt failat läxförhör. Jenny viskade ett tecken till mig och jag kunde faktiskt ett annat alldeles själv, trodde jag - det fattades ett streck på mina tàitai. Det där är inte riktigt mitt ämne, märks det? Timmy borde fortfarande köpa en hallonsoda åt mig!

Robin hörde aldrig av sig så istället hamnade jag hemma hos Teddy efter skolan. Han påpekade att vi nog borde försöka ses oftare än vi gör och det kändes så skönt att det var han som sa det den här gången och inte jag! Vi kollade på Young Master, Jackie Chans första film som var helt underbart komisk och välkoreograferad! Efter middagen gjorde vi (han) nyponsoppa och började titta på En Amerikansk Varulv I Paris, även om vi pratade mer än tittade under den filmen. Jag var tillochmed så pass snäll att jag kliade honom på ryggen, mest för att slippa tjat om ryggmassage dock, han såg så förvånad ut att jag trodde jag skulle börja asgarva.
När jag klivit av bussen hemma i stan vid 11tiden så mötte jag upp med Lillmalin och Tidda. De hade hallonsoda åt mig! Vi var inte med varandra särskilt länge, en ville hem och sova och vi andra två behövde pissa så efter max en timme skiljdes vi åt. Men det var kul så länge det varade och Tidda var så söt i sitt nya hår, ljusgrönt på hjässan och påskgult längre ner!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0