Perfect Day

Häntextra
Vaknade före klockan och kände mig pigg s jag klev upp och tog en underbart lång dusch. Kom upp och klädde ut mig till katt. Fixade sminket (nos och morrhår) och drack mitt te.
Studsade iväg till bussen där alla som väntade bara blängde på mig. Men inte orkar jag bry mig om något sånt när solen skiner och jag känner hur värmen är på väg, det blev ännu bättre när bussen kom och alla som såg mig log. Tappade svansen när jag klivit av vid tågstationen så jag fick rusa iväg till busstationen och fråga om jag kunde få kliva på busse igen och leta efter in svans, chauffören såg rätt road ut så jag tror inte det var allt för hemskt.
Filosofi med Jonas som är en allmänt underbar lärare och för en gångs skull verkade tycka att jag var lite låtsassmart. Han släppte iväg oss tidigt till lunchen där Emelie och jag mötte upp med Jenny. Vi satt och babblade om ditt och datt tills vi såg hur Jacke och hans gäng kom in i matsalen. Ja, jag är jättefjantig men min ilska tog liksom ytt liv efter att jag träffat Teddy igår, för han vet uppenbarligen varför Jacke blev som han blev emot mig.
Nåja, för att undfly dessa inkräktare går vi på stan och kollar upp Emelies möjigheter att byta teleoperatör och sen hamnar vi på Unique där jag får prova 4 klänningar och blir störtförälskad i en mörklila kreation för 1.5k. Efter tjat på mamma under klassrådet så erbjuder sig Emelie att låna ut de saknade 500 tills vidare. Min räddare i nöden.
Internationella Studier var snabbt avklarat eftersom Gisela bara skulle catch up med alla och sen släppte iväg oss på ytterligare en del av sydafrika utställningen som man fick lämna efter att man kände sig klar. Den var helt underbar! Jag blev så otroligt berörd av allt jag såg och läste så det inte är klokt.
På vägen till utställningen hämtade vi ut våra studentmössor, som blev superfina, och köpte varsin mjukglass.
Efter att vi var klara på bildens hus så gick vi och köpte min klänning och åkte iväg till Emelie en snabb sväng för hallonsaft och skobyte före vi åkte ut till en nybörjare i DeathGame som dog för minsta lilla. Men han var väldigt söt och trevlig så det ska bli kul att slåss mot honom i Juni.
Sa hejdå till Emelie och tog bussen hem. Mördade Marcus med samma banan. Mycket skills.
Den här dagen har varit underbar rakt igenom!
Jag älskar världen

Dagens Visa

Skulle helt enkelt inte kunna vara någon annan än den här låten.

Hoku - Pefect Day
Sun's up
A little after twelve
Make breakfast for myself
Leave the work for someone else
People say
They say that it's just a phase
They tell me to act my age,
Well I am
On this perfect day,
Nothing's standing in my way
On this perfect day,
When nothing can go wrong
It's the perfect day,
Tomorrow's gonna come too soon
I could stay, forever as I am
On this perfect day
Sun's down
A little after ten
I pick up all my friends
In my Mercedes-Benz
Wake up
Don't tell me it's just a dream
'Cause when I've had enough
You'll hear me say,
Now don't you try to rain on my
Perfect day,
Nothing's standing in my way
On this perfect day,
Nothing can go wrong It's the perfect day,
Tomorrow's gonna come too soon
I could stay, forever as I am
On this perfect day
a la la La la la,
Oh, oh I'm in the race
But I've already won (La la la)
And getting there can
Be half the fun (La la la)
So don't stop me
Till I'm good and done,
Don't you try to rain on my
Perfect day It's the perfect day
It's the perfect day
Nothing's gonna bring me down
I could stay, forever as I am
On this perfect day
Nothing's standing in my way,
On this perfect day,
Nothing can go wrong
I'm in the race
But I've already won
And getting there can
Be half the fun,
So don't stop me
Till I'm good and done,
Don't you try to rain on my
Perfect, day
On this perfect day
On this perfect day

Kommentarer
Postat av: Emelie

En mycket mycket bra dag, jäklar va glad man var igår! Den där låten speglar verkligen hur man kände :3

2008-04-02 @ 11:24:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0