Tandlöst flin

Häntextra
Jag har nyss dragit ut en visdomstand. Förutom att jag hade tandställning för överbett på högstadiet så har jag alltid haft fina tänder så det här var första gången jag blivit bedövad eller borrad i. Jag tyckte inte om det.
Jag kom dit, de berättade hur det skulle gå till och verkade vara ett par trevliga personer.  Jag fick 3 sprutningar av bedövning i olika delar av munnen, den där sprutan gjorde ont när den stacks in och det var skitläskigt när man kände hur bedövningsmedlet fördelade sig i kinden och tandköttet. Det första som domnade bort var läppen. Sen försvann halva tungan, det var sjukt obehagligt att känna hur kontrollen över min mun sakta men säkert ebbade ut. När han stack in bedövningssprutan i kinden på mig så såg jag för min inre syn hur den skulle komma ut på utsidan igen och han skulle spruta ut bedövning i luften, så långt in stack han den. Jag hade ingen aning om att man hade så tjocka kinder?
De borrade och det var det äckligaste jag någonsin varit med om! Jag trodde att mitt käkben skulle gå av eller tryckas ner så långt att det skulle genomborra min hjärna och sticka ut i bakhuvudet på mig, indränkt i härligt slemmig hjärnsubstans. Ja, jag tänkte mycket på saker som genomborrade mitt huvud under det här tandläkarbesöket.
Men de var jättesnälla och stod och sa lugnande saker hela tiden och förklarade vad de höll på med.

Har ni någonsin tänkt på de där affischerna som är uppsatta i taket så att man ska ha något att titta på? De är jättefina, men de sitter fel. De borde sitta lite "högre" upp för som det nu är så skyms ju halva bilden av den där superlampan som de ska trycka upp i ansiktet på en. Affischen i det här rummet hade dessutom en väldigt tråkig ovansida. Vacker, ja men inga roliga små detaljer att titta på, vilket man trots allt vill ha om man ska stirra på den i en timme.

Jag gnydde och pep som en jävla hundvalp så fort de gjorde något som lät läskigt, typ andra gången borren kom fram. Jag kände mig inte ett dugg modig. Visst är det fjantigt. När jag var liten brukade jag se fram emot att gå till tandläkaren och sen jag blev större och slutade få leksaker har jag helt enkelt varit neutralt inställd, men idag låg jag och tjöt och spände hela kroppen. Det är ju inte klokt egentligen.
Precis innan jag gick dit hittade jag en rolig blogg. Hann visserligen bara läsa det senaste inlägget, Abstain, men där pratar hon om att hon brukar tänka på avsugningar när hon ska slappna av. Tanken slog mig, är man så helspänd är alla sätt värda ett försök, men det funkade inte riktigt. Avsugningar är inte riktigt så avslappnande som hon fick det att låta, men med det som utgångsläge kunde min hjärna vandra vidare till det som verkligen funkar mot stress - nakna kvinnorkroppar. De är så vackra och mjukt behagfulla att man helt enkelt måste bli avslappnad. Manskroppar är visserligen inte heller helt fel, men de har inte den mjukhet jag för tillfället behövde. Så mitt tips till alla nervösa visdomstandsborttagare är att tänka på en svankande kvinnorygg, ett par vackra bröst, snygga ben eller ett inbjudande höftparti. Mycket effektivt!
Efetrsom jag inte känner hur min mun rör sig var det extra mycket dragande i min kind för att se och komma åt ordentligt. Det gör faktiskt ont redan nu, trots att hela kinden är borta. Jag bet mig just i läppen och märkte inte mer än att det inte var en hård tand som min tand rörde. Det här kommer bli en bra dag.

Jag känner inte halva min mun. Jag är inte alls van vid det här, att min högra munhalva inte skulle göra som jag vill känns helt absurt men så är det. Här är bildbevis på att jag har en väldigt bedövad mun. Ja, jagär inte heller ett fan av bilder på mig men det såg så kul ut när jag skulle blåsa upp kinderna framför spegeln och upptäckte hur det såg ut att jag var tvungen att fota.
<- Titta hur fint min underläpp följer med på det den ska göra ->
 <- Jag vet att det inte syns särskilt bra, men det är blod på de där tänderna. Bloood!

Jag får inte stoppa in nåt alls i min mun på två timamr, varken mat eller dryck, tillochmed vatten är förbjudet. Och här sitter jag och håller på att dö av törst. Jag spottar blod också. Yippikayey Motherfuckers.

Kommentarer
Postat av: Linnea

hahahaha

2008-04-09 @ 15:42:34
URL: http://klaralinneamagdalena.blogg.se
Postat av: Jenny

Nää stackare! ;( Jag hoppas att jag slipper dra någon dum visdomstand!

2008-04-09 @ 16:15:32
URL: http://softish.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0