Internationella Festen

Varje år så anordnar 5i12rörelsen en internationell fest på Murberget i Härnösand. Det innebär dans, musik och MAT från mängder av olika länder. Och nog för att underhållningen har varit bättre tidigare år så var det som vanligt gott om folk och massor av härlig mat att frossa i! Jag har inom loppet av en timme och för mindre än 80kr proppat i mig mat från thailand, japan, gambia och bosnien. Dessutom smakade man ju av alla andras mat också så det slank ner lite allt möjligt från lite varstans. Det blev inte heller sämre av att Märtha hade med sig det som blev över efter gårdagens baktävling, som hennes apelsin- och kardemummamuffins med "pistagefluff" för övrigt vann. Ni anar inte hur jävla mätt man blir av att äta kakor i mängder blandat med mängder av kryddiga grytor och ätbara påhitt!
Jag känner verkligen att jag gjorde rätt val när jag bara drack te till frukosten imorse.

Om 2 timmar så ska Susanne komma hem från Stockholm och då ska jag och Karin hoppa iväg till henne för något slags påhitt, det blir säkert jättebra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0