All You Need Is Love

Jag är lycklig.

Jag ligger för döden och jag skämtar inte när jag säger det.
Jag kan inte äta normalt. Jag kan inte sova normalt. Jag gör inte det jag måste och jag gör verkligen inte det jag behöver. Jag gråter och river upp min hud med naglarna över all stress från skolan.

Men just i detta nu är jag lycklig.

Jag tillbringade helgen med mina allra bästa vänner. Först var jag med Kix och Märtha mellan fredag och lördag och sen åkte Jenny och jag med Emelie ut till hennes stuga mellan lördag och söndag. Båda kvällarna handlade mest om att prata och må bra tillsammans. Något som alltid är behövligt och skönt.
Jag tänker inte gå in på detaljer för det som skulle kunna delas med av är redan med-delat.

Jag kom hem någon gång efter 10 igårkväll med en avstängd mobil och bacardiluktande tröja. Bästa kombon ever. Jag hade fått 5 mer eller mindre söta sms och inget meddelande på mobilsvaret. Bra, jag börjar bli less på att få lyssna på 20 sekunder om att jag är elak före de säger vad de ringde om. Man kanske borde byta meddelande? Men samtidigt trivs jag väldigt bra med att ha "Fuck off och ha ett bra liv"...
Jag hade tänkt sitta och skriva på engelskaarbetet hela nattenmedans jag i godan ro åt upp alla bananer som mamma köpt. That didn't happen. Jag somnade i Timrå, vaknade i Sörberge (~2 minuter efter timrå) och somnade om. Sen vaknade jag 20 meter före min hållplats. Jag tackar gudarna att någon hade plingat och att det fins ett gupp där som man kan vakna till av. När jag kom hem läste jag folkets bloggar för att försöka hänga med i svängarna och tankegångarna och sen gick jag upp och däckade med armarna om mr. Condom.
Jag ställde väckarklockan på 6 för att kunna skriva på morgonen. Jag stängde av när det ringde. Vaknade 7, försökte kliva upp men somnade av ansträngningen att flytta täcket. Vaknade någon gång efter 8 och pallrade mig upp till frukostbordet. Diskuterade litteratur med mamma.
Nu sitter jag framför datorn och lyssnar igenom mina vackra Beatleslåtar på sammanlagt 1 gb. Bussen går fem i elva.

Jag känner mig lycklig och tänker inte bry mig ett dugg om att jag får IG i kinesiska. Imorgon är det Noliamässa, då får jag låtsas hitta svaren på alla mina frågor om framtiden. My ass att svaren finns där, men skönt att slippa ha superlång skoldag och äta gratis godis.

Dagens Visa
Jag lyssnar som sagt på The Beatles, alltså är Dagens Visa ingen annan låt än All You Need Is Love!

Love, love, love, love, love, love, love, love, love.
There's nothing you can do that can't be done.
Nothing you can sing that can't be sung.
Nothing you can say but you can learn how to play the game
It's easy.
There's nothing you can make that can't be made.
No one you can save that can't be saved.
Nothing you can do but you can learn how to be in time
It's easy.
All you need is love, all you need is love,
All you need is love, love, love is all you need.
Love, love, love, love, love, love, love, love, love.
All you need is love, all you need is love,
All you need is love, love, love is all you need.
There's nothing you can know that isn't known.
Nothing you can see that isn't shown.
Nowhere you can be that isn't where you're meant to be.
It's easy.
All you need is love, all you need is love,
All you need is love, love, love is all you need.
All you need is love (all together now)
All you need is love (everybody)
All you need is love, love, love is all you need.

Kommentarer
Postat av: Jenny

Naw lilla gumman.. :/ Tydligen va jag inte ensam om att vara trött imorse! xD Hade ställt klockan på 9 och klev upp fem-tio i tio. Men jag kom i tid iaf.. Till en lektion det visade sig att man inte behövde komma till. Skitkul. Not. Men men, jag va ju sjuk förra veckan, så jag fick lite information iaf och det va ju bra..

2008-02-18 @ 11:18:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0