Jag tycker om

Bara för att Olten har ett helt inlägg tillägnat sitt hat så tänker jag kontra med att lista vad jag tycker om. För jag tycker nog om en hel del ändå när jag tänker efter.

Jag tycker om att vakna och känna mig utvilad, jag tycker om att vakna och inse att jag har tid på mig att ta det lugnt. Jag tycker om att gömma mina händer i Assars underbart tjocka päls samtidigt som han slickar mig i ansiktet. Jag tycker om att plocka fram burken med oboy och känna att den är full. Jag tycker om att känna lukten av nybakade godsaker eller nylagad mat. Jag tycker om att vara orsaken till att hela köket luktar nybakade kladdkakor. Jag tycker om att jag nyser om jag tittar mot solen och jag tycker om att fylla världen med såpbubblor. Jag tycker om att dansa över tysta och tomma gator mitt i natten. Jag tycker om att ligga i gräset när regnet öser ner och jag tycker om att ligga på asfalten och känna hur dagens värme fortfarande finns kvar. Jag tycker om att stå, gå, sitta och dansa på bord. Jag tycker om att gunga på stolar och jag tycker om när det inte är lång kö i affären. Jag tycker om när telefonen låter. Jag tycker om när Marcus vill duellera mot mig fast han vet att han kommer förlora. Jag tycker om att bita mig fast i människor som betyder något och inte släppa före jag är säker på att de har fått ordentliga märken. Jag tycker om att lukta i varma nackar och jag tycker om att vira in fingrarna i mysiga hår.
Jag tycker om att skrika högt i en stor skog. Jag tycker om att det alltid finns någon där för mig när jag behöver en vän. Jag tycker om att veta att jag inte kommer somna ensam, jag tycker nästan bättre om att inte vakna ensam.

Kommentarer
Postat av: Jenny

aww.. (L)

2008-02-25 @ 13:42:14
URL: http://softish.blogg.se
Postat av: Emelie

Jag måste säga att det kändes helt underbart att läsa det här inlägget, det gjorde mej så glad (L)

2008-03-12 @ 08:12:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0