What is this feeling

Häntextra
Jag tror inte jag mår så där superbra. Jag känner mig lycklig, tillfreds och tillochmed lugn. Men jag tror inte jag mår bra. Igår natt så satt jag och grät (hos mamma av alla människor?!?) i en timme om att jag inte har någon aning om vad jag ska göra och att alla äckliga vuxna hela tiden ska påpeka att man "har hela livet framför sig" påpeka att "världen ligger för mina fötter" och att "jag kan bli precis vad som helst. Det viktigaste är bara att jag är lycklig." Men jag kan inte bli precis vad som helst, jag kan bli en hel del men inte vad som helst, jag tycker inte om en tanke på att världen ligger för mina fötter, jag vill vara delaktig i världen - inte trampa ner den. Och hur fan ska det kunna hjälpa att jag har hela livet framför mig att leta svar? Vem vet hur långt liv jag har, alla har alltid hela livet framför sig fram tills dess att de dör. Så som jag springer över gatorna är chansen att jag bli överkörd och dör lagom till studenten överhängande. Fast det skulle å andra sidan innebära att jag slipper oroa mig eftersom jag kommer vara död.
Jag satt uppe till strax efter 1 inatt och skrev uppsats, sen somnade jag i stolen, vaknade och kravlade i säng. Jag har sjukt mycket kvar på den men nu har jag åtminstone någonting att ta med på lektionen och visa upp.
Vaknade vid 6 av väckarklockan och somnade om. Vaknade vid kvart över 7 och funderade på att somna om före jag såg klockan. Kände mig konstig och tog tempen - en grad mer än vanligt men jag kunde gå upp så det var lika bra att åka.
Nu är jag på skolan, en timme senare än tänkt och vägrar dyka upp på första lektionen. Jag vet att jag borde, men jag kan verkligen itne förmå mig själv att komma till Pascalls lektioner, särskilt itne en timme sent och utan att ha gjort det som skulle varit klart förra veckan. Vi får se vad som händer

Dagens Visa
Jag har fått What Is This Feeling från musikalen Wicked på hjärnan. Den är trevligt söt. Enjoy.

GALINDA
(spoken) Dearest darlingest Momsie and Popsical:

ELPHABA
(spoken) My dear Father:

BOTH
There's been some confusion
Over rooming here at Shiz:

ELPHABA
But of course, I'll care for Nessa:

GLINDA
But of course, I'll rise above it:

BOTH
For I know that's how you'd want me to respond
Yes, there's been some confusion
For you see, my room-mate is:

GALINDA
Unusually and exceedingly peculiar
And altogether quite impossible to describe:

ELPHABA
Blonde.

GALINDA
What is this feeling?
So sudden and new?

ELPHABA
I felt it the moment
I laid eyes on you:

GALINDA
My pulse is rushing:

ELPHABA
My head is reeling:

GALINDA
My face is flushing:

BOTH
What is this feeling?
Fervid as a flame,
Does it have a name?
Yes!:Loathing
Unadulterated loathing

GALINDA
For your face

ELPHABA
Your voice

GALINDA
Your clothing

BOTH
Let's just say - I loathe it all
Ev'ry little trait, however small
Makes my very flesh begin to crawl
With simple utter loathing
There's a strange exhilaration
In such total detestation
It's so pure and strong!
Though I do admit it came on fast
Still I do believe that it can last
And I will be loathing
Loathing you
My whole life long!

STUDENTS
Dear Galinda, you are just too good
How do you stand it? I don't think I could!
She's a terror! She's a Tartar!
We don't mean to show a bias,
But Galinda, you're a martyr!

GALINDA
Well: these things are sent to try us!

STUDENTS
Poor Galinda, forced to reside
With someone so disgusticified
We all just want to tell you:
We're all on your side!
We share your:

GALINDA AND ELPHABA STUDENTS
What is this feeling Loathing
So sudden and new? Unadulterated loathing
I felt the moment For her face, her voice
I laid eyes on you Her clothing
My pulse is rushing Let's just say:
My head is reeling We loathe it all!
Oh, what is this feeling? Ev'ry little trait
Does it have a name? Makes our very flesh
Yes: Begin to crawl:.
Ahhh: Ahhh:

ALL
Loathing!

GALINDA AND ELPHABA ALL
There's a strange exhilaration Loathing
In such total detestation Loathing
So pure, so strong Loathing

STUDENTS
So strong!

GALINDA AND ELPHABA
Though I do admit it came on fast
Still I do believe that it can last ALL
And I will be loathing Loathing
For forever loathing Loathing
Truly deeply loathing Loathing you
My whole Loathing
Life long! Unadulterated loathing

ELPHABA
Boo!


Kommentarer
Postat av: Jenny

Förstår hur du känner, jag känner också sådär! Jag har inte en jävla aning om vad jag ska bli eller vad jag ska hålla på med i framtiden. Och inte fan blir det lättare av att man har hur många vägar som helst att gå. Och man kan ju aldrig få tillbaka de år man pluggat heller ifall man märker att en linje var helt åt helvete för en.. :/

2008-02-21 @ 13:21:52
Postat av: Emelie

Va hemskt att du ska behöva känna sådär, det är ju inte bra =/ Men jag förstår dej, det är jävligt tungt och stressigt, och ångesten finns där, det är skitjobbigt..
Men icke att du får dö innan studenten! =O Då jäklar, så det är bäst du se till att inte dö förrns du är minst sextio, annars får du med mej att göra! XO ;P
Njuff, orka Pascals lektioner XP

2008-02-21 @ 20:58:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0