Helgens bravader...

I fredags så var det UFmässa för alla gymnasister hemma i Härnösand så jag kände en slags plikt att komma och titta på hur det gick för Camilla och hennes kläder.
Den dumma symaskinen hade trasslat hela kvällen så det hade slutat med att de sytt för hand ändå. Men kläderna i sig var väldigt söta och jag blev övertalad att köpa en tunika, sen är det en annan femma om jag någonsin kommer använda den... Vi får väl se antar jag?
Hon tyckte också att jag skulle följa med ut på kvällen och fira Lindas 18årsdag. Jag kände mig tveksam, det vore kul att gå ut, och särskilt med henne, men jag ville inte riskera att träffa en Jonacon på fyllan... Men jag lovade att tänka vidare och höra av mig under kvällen. Jag och Marcus hinner knappt hem till mig före HS ringer upp och brölar om att jag måste med ut på kvällen för han hade minsann fått i uppdrag att fixa fram folk. Kommer HS och Camilla så skulle jag åminstone ha två att gömma mig bakom om exet dök upp så alltså lät jag mig övertalas före jag och Marcus fortsatte med att titta på Pirates.
Vid 10tiden så skiljs vi åt, han ska hem till sig och leka nörd och jag skulle gå för att möta upp med Camilla.
Det var klart värt att följa med ut! Vi drack inte särskilt mycket, bara 4 glas var. Men oj vad kul vi hade! Linda var trevlig, Tobias från grannklassen var med, likaså Sara, Leffler, Pontus och Eve med hennes flickvän(?). Ingen var riktigt säker på huruvida de var ihop eller inte men alla var för snälla för att argumentera. Ingen Jonacon så långt ögat kunde nå.
Däremot hittade vi i ett av båsen en rejält packad Sabine som skulle återuppliva högstadieminnen och catcha upp, hur mycket hon kom ihåg återstår att se..? Kul var det om inte annat. I slutet av kvällen fastnade dock jag och Camilla med två fyllon i 30årsåldern som raggade för fullt. De var skitläskiga och vi lyckades inte bli av med dem! Jag försökte ringa tillbaka HS men inte fan fattade han någonting, så han dök inte upp förrän jag lyckats skicka ett hjälp-sms. Då kom han och Pontus till undsättning. Dvs. de satte sig vid vårt bord och HS började prata med en av dem medans jag kunde rikta min uppmärksamhet mot Pontus som var ungefär lika nykter som jag. Evigt tacksam.
När Bittens hade stängt ringde jag upp Marcus och väckte honom för att försöka få hem honom till mig. Den stackars pojken var tyvärr lite för trött så vi kom istället fram till att jag skulle sova hos honom.
På lördagen så vaknar vi lagom i tid för att höra hur Märtha skickar ett sms vari det står under vilka tider det är öppet hus i Röda Villan. Vi käkade frukost och gick dit vid 12igt. Det var jätteskönt att få se henne igen, det var så länge sen sist och hon gör mig alltid så glad och rofylld. Hon guidade oss runt ordentligt och sen hamnade vi i köket där vi satt och pratade om ditt och datt i minst en timme. Före vi gick så sa hon dessutom till Marcus att hon var väldigt glad att jag träffat honom för hon kunde se hur bra han var för mig. Jag vet inte om jag är överfjantig eller inte men det värmde verkligen otroligt mycket att hon sa det och jag tänker leva på det hur länge som helst.
På kvällen så gick han och jag på bio och tittade på I Am Legend. Den var jättebra! Men när den första zombien hoppade fram reagerade han med att rycka till medans jag började asgarva för att den var så ful. Jag tror att en del av Marcus skämdes över mig då... Men filmen var som sagt asbra! Alla borde se den, Will Smith är ju alltid sevärd!
Efter bion gick vi runt ett tag och visste inte riktigt vart vi skulle. Det slutade med att vi hamnade i Crilles lägenhet där vi satt och slöpratade ett bra tag. När vi skulle gå så gick dragkedjan på min sko upp. Igen. Har jag sagt att jag itne tycker om de skorna? Jag ska gå och reklamera dem på Wedins idag efter skolan tror jag. Eller före. Idag iallafall.
Jag tror att vi kom hem till mig vid 1igt på söndagmorgon och vi däckade nästan direkt.
Under söndagen visade min lilla pojke också prov på stort mod och synbar avtrubbning när jag tvingade honom att se hela Another Gay Movie. Jag tycker den är hysteriskt rolig men det tog ett tag före han kunde se på när killarna kysstes med varandra och liknande. I slutet kunde han tillochmed skratta åt sexscenerna istället för att vända sig bort med en skrämd blick. För er som inte sett den, här finns en trailer:

Kommentarer
Postat av: Jenny

haha Dah! XD

2008-01-28 @ 19:49:19
Postat av: Emelie

Låter som en bra helg gumman =D Härligt att du fick kul när du gick ut ;D
Haha, jo, modig och stark pojkvän du har måste jag ju säga! XP

2008-01-28 @ 21:15:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0