Mat?

Jag är inte hungrig. Har inte varit hungrig på hela dagen. Men ändå har jag ätit två rostade mackor med nutella på, bara för att nutella luktar så gott när det är varmt. Ikväll ska jag som sagt laga middag, det är ju trots allt min matlagningsvecka, och nyss hittade jag ett recept på scones som lät alldeles för frestande för att jag inte ska vilja prova. Borde jag ställa mig och baka scones bara för att det är gott, när jag inte är hungrig? Jag borde gå och fixa en massa viktiga saker idag, typ hämta ut biljetter till Slipknot och Ybuss, samt gå till polisstationen och fråga om mitt pass inte är klart snart. Men istället har jag suttit framför min dator och varit lat och blivit orkeslös.
Nyss lade jag på telefon med Pyro, vi har just tittat på Balto tillsammans, han i Jönköping och jag här uppe i Härnösand. Det var jättekul att prata med honom igen, det var ju ändå ett tag sen sist. Tydligen flyttar han ner dit snart, kommer kännas knäppt att inte ha honom lika "tillgänglig" längre för random infallslodningar i Sundsvall men men, life goes on och han förtjänar att ta sig ifrån den hålan. Det förtjänar vi allihop.
Borde jag göra scones? Jag vill ju baka...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0