Thinspo

Jag har läst några pro-ana och pro-mia bloggar på senaste tiden, jag vet inte riktigt varför, men jag har hamnat på dem och läst lite grann för att försöka få en insikt i de olika sjukdomarna. Det som skrämt mig mest med dessa bloggerskor är hur de kan tycka att det här är vackert.
 Det kallas för Thinspo - Thin + Inspiration = Thinspo eller Thinspiration. Om man söker på youtube finns det läskigt många videos som visar underviktiga och undernärda flickor som fejkar leenden och drar in magarna ytterligare medans "ordspråk" så som nothing tastes as good as thin feels och bones are true beauty rullar upp efter varandra. Det är läskigt! Men anledningen till att det är läskigt är inte hur de här flickorna ser ut, det är att så många tror att det här är sant. För det är det inte! Det finns mycket som smakar tillräckligt gott för att man ska vara villig att gå upp lite grann. Det är SNYGGT med riktiga bröst! Varför de är villiga att offra så mycket som de gör är för mig ett mysterium...
Men, när jag youtubade på thinspo så hittade jag även den här videon. Den är bra!

Kommentarer
Postat av: Tistlen

Svar: Tack.



Bra text. Och video.

Kram

2008-07-17 @ 11:36:00
URL: http://tistlens.devote.se
Postat av: Emelie

Väldigt bra skrivet, Elisabeth, I couldn't agree more. And I love the video, den var helt underbar.

2008-07-17 @ 18:52:57
URL: http://emeylie.blogg.se/
Postat av: Mary

Man kan inte säga att det är fel att vilja se ut på ett speciellt sätt även om det inte är bra för kroppen.



2008-08-16 @ 19:40:20
URL: http://balletdestination.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0