Tjockholmen

Häntextra
Vi var som sagt på storholmen igår och var allmänt latmysiga framför brasan med mängder av potatissallad, köttbullar, korv, muffins, marshmallows, kex, mackor, choklad, bananer och lite annat smått och gott. Jag och Susanne kom fram kanske 10 minuter före Märtha och Amanda som kom med bussen från andra hållet, vi möttes upp av Märthas pappa som körde oss ut till Häggsjö och efter ungefär en timmes grubblande, panikande, tjatande och förberedande så dyker Kix upp i köket med en nystukad fot. Men det är klart att hon var tvungen att gå hela vägen ut dit, dumma unge. nåja, vi fixar ihop det sista, lägger veden på pulkor och börjar vandringen ut till ön. Det var helt underbart väder och jag älskar den frihet man kan känna på frusna vatten, mycket större än på öppna vattenytor av någon putgrundlig anledning?
Väl framme i stugan så började eldandet och hoppandet för att få upp värmen när vi lagt ut madrasser och filtar över hela golvet. Vi körde ett grovt improviserat aerobicspass; alla skulle göra två rörelser var som alla fick härma. Det var det första roliga "aerobicspass" jag varit med om men det var nog också den första gången jag gjort det i en stuga som är ungefär 1.90 i takhöjd och inte mycket bredare.
Vi åt, vi pratade, vi sjöng, vi skrattade och sen lyckades vi faktiskt sova i säkert 8 timmar också och ändå vakna i vettig tid, ett under när det kommer till det här gänget men jag klagar inte, det var skönt att bara kunna ta det lugnt och trivas.
Kring midnatt så hade Susanne och Kix best'mt sig för att sova medans jag och Märtha lyckades övertala Amanda att spela gamla folkvisor på blockflöjt, för att vara nybröjare är hon fantastiskt duktig! Och det var sjukt mysigt att sitta i en miniatyrstuga mitt ute på en ö i ingenstans bredvid en sprakande eld och lyssna på någon som spelar Lord Of The Rings på flöjt, klart värt att förfrysa tårna på marschen ut dit för!
Idag så åkte vi hem till Kix efter att ha städat upp och lämnat stugan bakom oss. Tanken var att skrämma vettet ur hennes kusin och snylta på Lottas matlagning, mycket skrämsel blev dte inte av men vi hade rätt kul ändå där vi diskuterade grafiken på olika spel, dialekter och lite allt annat.

bildmaraton:
 Så här långt ut ligger Storholmen
 Stugan vi sov i
 Vår vackra eld
 Jag och Susanne är världens snyggaste grillmästare
 Jag och Amanda hade mössbrist och fick låna varsin ful lurvis... här har vi alla i den: Amanda, Jag, Kix, Susanne och Märtha

Kommentarer
Postat av: Emelie

Va det låter som ni har haft det alldeles underbart roligt! Jag vill också göra nått sånt där mysigt och kul! *_*

2008-03-12 @ 06:32:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0