Rebirthing

Häntextra
Jag snackade hysteriskt mycket med Robin igår kände jag, tror att vi snackade sammanlagt ungefär 3½ timme över telefon. Kändes så jävla skönt att bara babbla på om mer eller mindre viktiga saker utan att ha  någon på någondera sida som avbröt oss! Några av de viktigaste punkterna vi diskuterade var iallafall:
Vi ska försöka få ihop den där hentaikvällen nästa helg.
Han ska eventuellt följa med på marknaden den sista helgen i Maj. Vilka fler vill gå med mig?
Hallonsoda är vitkigt.
All mat baserad på pannkakssmet är värd att frossa i.

Jag är nöjd med min hårfärg även om färgningen kunde blivit bättre, mamma är verkligen till och från på att kunna färga hår bra, tänk om man kunde förutse vilket resultat varje färgning skulle få så att man kan välja lite mer? Blev mörkare än jag väntat mig men nu har jag vant in mig i det tillräckligt för att vara riktigt nöjd med en så pass mörk nyans.

Jagär precis lika allmänt förvirrad av världen som vanligt, jag väntar och ser med spänning på om den kommer trassla upp sig snart.

Skolakuten
Idag har jag bara en lektion, svenska, under vilken jag ska berätta om Edith Södergran. Påminn mig om att kasta mig in i en datasal och skriva ut manuset före lektionen!
Nästa vecka är det kinesiskaprov på tisdagen. Jag kommer få IG.
Nästa vecka onsdag och torsdag är det nötknäckare som jag inte alls ser fram emot. Kan vi inte bara acceptera att gå sist ut på trappan?
Nästa fredag ska min uppsats om abort i Australien och Irland vara färdig och inlämnad. Jag har källor och hittar inte fler duktiga källor för mina frågeställnignar så det är väl lika bra att försöka sätta ihop den nu.... Hjälp!

Dagens Visa
Jag vet inte riktigt hur det gick till men helt plötsligt föll jag för Whispers In The Dark med Skillet så jag laddade ner några slumpartade låtar och nu älskar jag Rebirthing!

Rebirthing - Skillet

I lie here paralytic
Inside this soul
Screaming for you till my throat is numb
I wanna break out I need a way out
I don't believe that it's gotta be this way
The worst is the waiting
In this womb I'm suffocating

Feel your presence filling up my lungs with oxygen
I take you in
I've died

Rebirthing now
I wanna live for love wanna live for you and me
Breathe for the first time now
I come alive somehow
Rebirthing now
I Wanna live my life wanna give you everything
Breathe for the first time now
I come alive somehow

I lie here lifeless
In this cocoon
Shedding my skin cause
I'm ready to
I wanna break out
I found a way out
I don't believe that it's gotta be this way
The worst is the waiting
In this womb I'm suffocating

Tell me when I'm gonna live again
Tell me when I'm gonna breathe you in
Tell me when I'm gonna feel inside
Tell me when I'm gonna feel alive

Tell me when I'm gonna live again
Tell me when this fear will end
Tell me when I'm gonna feel inside
Tell me when I'll feel alive

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0