Skolakuten

Jag kom på att det var ett tag sen jag tänkte på vad som måste göras i skolan....

Imorgon har jag kinesiska. Punkt. På första jävla passet! De förväntar sig alltså att jag ska masa mig upp klockan 6 på morgonen för att sitta med på en lektion som jag inte bryr mig om, will I do it? Vi får se, men jag lutar mot ett nej.
Vi ska läsa en massa grejer för filosofin tills på fredag, läsandet är inget problem men själva förståelsen kan ju bli lite krångligare...
Nästa vecka, tror jag det var, ska våra uppsatser för Internationella studier vara klara. Jag har en hel del källor men vill hitta lite fler svar, sen är det bara ihopskrivandet kvar. Jag hatar ihopskrivningsdelen!
På onsdag så ska jag presentera ett författarporträtt av Edith Södergran, min absoluta favoritpoet. Hon har bland annat skrivit Mot Alla Fyra Vindar.
Sen tror jag inte att jag har något akut att oroa mig för, möjligtvis vad jag ska göra med håret till lördagens bal men det problemet tacklar jag då...

Mot Alla Fyra Vindar
Ingen fågel förflyger sig hit i min undanskymda vrå,
ingen svart svala som bringar längtan,
ingen vit mås som bebådar storm...
I klippors skugga håller min vildhet vakt,
färdig att fly för minsta rassel, för nalkande steg...
Ljudlös och blånande är min värld, den saliga...
Jag har en port mot alla fyra vindar.
Jag har en gyllene port mot öster - för kärleken som aldrig kommer,
jag har en port för dagen och en annan för vemodet,
jag har en port för döden - den står alltid öppen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0