Kalas

Igår och inatt firades Märtha, jag blir lika förvånad varje gång jag kommer på att hon faktiskt är 2 år yngre än mig. Och att alla andra där också är det... Pyro varför flyttade du??? Nåja, vi åkte iväg till Tott där firandet skulle äga rum. Presenterna ställdes upp på köksbordet, men hann knappt ens skänkas en tanke före vi fått höra att det finna godispåsar utgömda i hela huset till oss. Jakten drog igen och det var oundvikligt att vissa skulle bli våldsamma när alla andra hade hittat deras godis (namnlappar) men inte de själva. Men eftersom min påse var den första att dyka upp var det bara komiskt att titta på. Egoist? Inte ett dugg....
När tre påsar fortfarande fattades öppnade vi presenterna istället före vi gick ut i skogen där vi gjorde upp eld och diskuterade allt mellan himmel och jord. Det eldades en del av Trams och andra frivilliga medans övriga ägnade sig åt att sjunga visor som Vargaflicka och gamla folkvisor som är mer eller mindre välkända....
Efter någon timme ute i regnet traskade vi blöta, glada och rökstinkande tillbaka till huset där vi satte igång Monthy Python före tankelekar och mörkerkurragömma...
Nej, som ni hör orkar jag verkligen inte dra upp allt vi gjorde. Men de sista av oss somnade strax före 7 och när jag ska upp halv 9 innebär det ändå en rätt trött och mörbultad mig just nu.
Ska knata iväg till jobbet när det här är upplagt så, ja, stressat och sammanfattat. Men kul hade vi!

 Man fick inte ha på sig svarta kläder... Vissa tog kanske lite väl hårt på dessa order. Vad som förvånade mig mest var att de här svartklädda filurerna lyckades klarar av uppdraget...
 Även om vissa behöll sina vanliga kläder även denna kväll.... Han bestraffades med vispgrädde i näsan och läskiga drycker.
 Eldning, här är det Nils med sin stav.
 Kanelbullens dag är till för att uppmärksammas!


Kommentarer
Postat av: Emelie

Låter ju som ett jävligt roligt kalas det där, jag vill också! Jag, avis, nääää.... XD

Dumma bilder som inte vill förstoras, jag vill ju se! Suck...

2008-10-06 @ 08:48:09
URL: http://emeylie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0