Pappas flicka

Allt har som ni vet för och nackdelar.


Fördelar med att ha en pappa som jagar:
Man har alltid fint kött hemma, vilket dessutom sparar in pengar.
När man har knytkalas med kompisarna kan man ta med sig en älgstek och alltså slippa göra något "på riktigt".
Hunden får mycket häftigare ben än alla andra hundar i området att gnaga på. Och uppfarten ser ju alltid lite mer spännande ut med utspridda ben...

Nackdelar med att ha en pappa som jagar:
Man måste avbryta sig mitt i bloggande och telefonsamtal för att komma ut i köket och hjälpa till att packa in nymald älgfärs och andra köttbitar i fryspåsar.
Man kan komma hem och hitta en diskho fylld med fjädrar och blod efter att han flått en tjäder eller liknande.
Blod luktar, när allt kommer omkring, inte så fantastiskt när lukten kommer in i ens rum och sätter sig i sängkläderna...


Bjuder på ett älghjärta, tyvärr var jag lite sen med att plocka fram kameran så det ligger redan sorterat i en påse. Inte alls lika äckligt som att ha det liggande naket på köksbordet.

Kommentarer
Postat av: Beelzeboss

Sv: Jorå, men gammal (22 år)

2008-10-25 @ 17:29:23
URL: http://satan.blogg.se/
Postat av: Emelie

Åh fy fan va jag skulle hata det där! XP En massa rått kött och blod liggandes överallt, och stanken! Huj XP

Nä, hellre har jag då "kontakter" som jagar som man möjligtvis kan få kött av! XD

2008-10-25 @ 17:43:04
URL: http://emeylie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0