Lönlöst i dubbel bemärkelse

Jag behöver ett nytt jobb.
Men det tragiska faktumet är att jag inte har pengar nog att flytta iväg för att jobba någon annanstans. Jag har inte ens ett körkort vilket gör att nästan alla jobb som finns i länet blir omöjliga för mig. Fråga mig inte varför serveringspersonal behöver körkort, men det är tydligen jätteviktigt.

Nog finns det vissa jobb som jag skulle kunna tänka mig. Det mesta med mat skulle vara hur kul som helst. Jag kan tillochmed sänka mig till att steka hamburgare, för let's face it: jämfört med jobbet jag har nu är det som en befodran.
Sen finns det ju också vissa affärer där man gärna skulle vara anställd, men där är istället kruxet att de inte söker mer personal än de redan har. Så vad skriver man isåfall i ansökningsbrevet? Eller går man bara dit, babblar om varför det verkar spännande och lämnar över ett tomt och trist CV utan något brev till?


Tills vidare finns ju IB men där blir man ju deprimerad bara av att gå in genom dörren...

Kommentarer
Postat av: Emelie

Sett månadens vara på Venuella? =O Jag vill ha!!! XD Billigt var det ju också ^^

2008-09-10 @ 17:31:58
URL: http://emeylie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0