Dagens bilbravader

Körde idag igen.
Först åkte vi till gårdagens parkering som nu blivit invarderad av säkert 6 bilar, det kändes billigare att leta efter annan yta att panika på.
Hittade en sällan använd raksträcka med återvändsgränd, man kunde svänga av till en parkering så det blev en hel del fram, sväng, sväng, fram, usväng, sväng, sväng, fram, usväng, fram osv osv tills pappa kände sig nöjd. Då skulle vi tanka vilket innebar att vi svängde åt andra hållet i ena korsningen. Jag vet, spejsat va? När jag skulle svänga in på stationen så kom det ut en gubbe från infarten som dessutom lade sig i mitt fält. Panikbroms (utan efterföljande motorstopp!) och min motorhuv var ungefär 30 cm ifrån hans förardörr. Och han blängde så jag trodde att jag skulle sjunka genom jorden när han sedan körde förbi oss.  Pappa var tackochlov mer sur på honom än mig.
Efter tankningen bestämde min fader sig för att jag absolut måste öva start i backe. Alltså åkte vi till murberget och jag fick starta x antal gånger i backen utan några problem alls. Yay för mig, mindre yay när jag inte kände kontroll på vägen ner från berget igen. Det känns inte rätt när man en hel väg trycker allt vad man har på kopplingen och lika mycket på bromsen som man på platt mark hade tryckt på gasen....
Nåja, vi överlevde ju iallafall och förutom gubben gick det betydligt bättre än igår. Dessutom hittade mammas mirakulösa måsögon Körkortsboken så nu har jag litteratur tills tisdagmorgon. Hinner jag läsa ut den tror ni?

Kommentarer
Postat av: Emelie

Åh, jag blir så less på såna där idioter som inte kan köra bil! De borde inte ens få befinna sig ute i trafiken! XO

Bra att det gick bra idag iallafall gumman :3

Streckläsa? ;P

2009-01-18 @ 18:00:32
URL: http://emeylie.blogg.se/
Postat av: Linnea

man behöver inte läsa ut hela körkortsboken, den är överskattad :P

2009-01-18 @ 20:14:26
URL: http://lilleplutt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0