Städning är spännande

Åtminstone om man gör det för att man känner för det. Och om man gör det så sällan som jag.
Det jag har lärt mig under kvällens städtimmar är:

Man kan utan större problem dammsuga fast resten av huset sover.
Jasminrökelse bredvid en oljelampa med honungsmelon och päron kan sprida väldigt trevliga dofter genom hela rummet om man skapar ett korsdrag.
Om man tappar porslinstomtar i golvet håller de.
Om man tappar en elektrisk adventsljusstake i bordet ~2dm under fönsterbrädan håller den inte.
Böcker blir ordentligt dammiga efter ett tag.
Musik gör allt lättare.
Det fattas böcker jag trodde jag visste var de fanns.
Jag sparar för många onödiga saker, typ gamla Vickstabletter och lönebesked.
Det finns oroväckande många av husets bandagerullar i mina hyllor.
Oslos gayfestival har söt reklam.


Jag tror att det är ungefär allt.

Kommentarer
Postat av: Emelie

Hahaha, du är så söt hunny! XD Men ja, städning kan verkligen få en att upptäcka många saker man inte visste förut ;P

2009-01-12 @ 12:19:42
URL: http://emeylie.blogg.se/
Postat av: älskling

Det är ju därför man kallar böcker för dammsamlare ;D



<33

2009-01-12 @ 14:13:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0