Frisk igen

Lägenheten börjar äntligen ta form men jag tycker sämre om duschen varje gång den används. Första gången tjongade jag huvudet i handfatet när jag böjde mig ner efter en schampooflaska. Japp, jag är modig nog att plocka upp saker i duschen fast jag inte är ensam. Min pojkvän är snäll på det sättet.
Andra gången fick jag bara inte bestämma vattentemperatur men det är också värt att småklaga över.

Beslutsångest över vad som händer i höst. Killen på intervjun sa att jag måste höra av mig om jag kommer in på nån av de linjer jag sökt till hösten för då skulle jag inte längre vara aktuell för jobbet. Nu har jag ju faktiskt kommit in men jag kan inte bestämma mig för vad jag helst skulle göra. Kommer jag in på förstahandsvalet är det ju uppenbart att jag pluggar men om jag nu skulle erbjudas jobbet så vet jag inte om jag skulle föredra andrahandsvalet framför det.
Jobbet är på ett callcenter. Det verkar hur bra som helst och lönen är riktigt hög, men att sitta och prata med främlingar igen gör mig nervös även om ångesten som fick mig att sluta på IB tackochlov är borta. Linjen verkar fortfarande grymt kul men just att det kommer vara datorer inblandade i större utsträckning än på den humanitära inriktningen är lite läskigt. Just nu lutar jag mest åt studierna ändå, men det känns jobbigt att då tacka nej till alla vackra pengar jag skulle kunnat tjäna ihop. Och vad händer när jag studerat klart? Då är jag ju tillbaka i arbetslösheten. Damn.
Nåja, det löser sig säkert.

Ikväll är det Harry Potter med nördarna som gäller. Jag, Erika, Jens och Kix ska skutta iväg till bion klockan 9 och jag håller redan på att explodera av nyfikenhet!

Förlåt för att jag är sämst på att uppdatera. Jag vet att jag suger.

Kommentarer
Postat av: Älskling <3

Dushen är ond, elak och den kommer döda någon en dag... Bara du som kan välja älskling vad du ska göra i höst. Du kan jobba och spara ihop pengar eller plugga nånting du faktiskt verkar vara nyfiken på =) (även om datadelen verkar vara det du inte är så sugen på...)



HARRY POTTER!

2009-07-15 @ 18:14:43
Postat av: Satan

Svar: E nog mer skoltrött nu av någon anledning. Men alla säger att högskolan är så annorlunda så jag tänkte att det e lika bra man prövar. Men med detta sinneslag kommer jag nog ha ihjäl första person som irriterar mig i klassen.



Och jag tycker du ska studera så du inte hamnar i det träsket alla säger att dom hamnar i för att det är för svårt att tacka nej till pengar för att man har ett jobb. Pengar kommer du oroa dig över tills du ska betala för din begravning, om du kan studera det du vill är ju det en jävla bra chans om inte annat.

Men du väljer själv om du tar råd från en kille som tycker att massmord och skolgång tillhör samma framtidsdrömmar just nu...

2009-07-15 @ 18:38:20
URL: http://satan.blogg.se/
Postat av: Satan

jatackandet var nog det sämsta beslut jag kunde fatta som Satanist, men vad fan. Alla jag snackar med som "kan" nåt om skitet har antingen inte ens gått högskolan eller så gick dom för 20+ år sen ELLER så gick dom en grymt annorlunda linje på kanske 0,5-2 år.

Men jag tänker testa. jag ger det en månad att bättra på mitt humör. Efter det tar jag ledigt och lägger mig under ett träd med en flaska vodka i någon månad innan jag söker jobb!

2009-07-15 @ 18:55:08
URL: http://satan.blogg.se/
Postat av: satan

Jag trivs i kyla och mörker. Jag skulle dö med ett leende på läpparna iallafall

2009-07-15 @ 19:01:36
URL: http://satan.blogg.se/
Postat av: Emelie

Ja gumman, det är inte lätt att veta hur man ska göra.. =/ Jobbiga val som ska tas, sucks... >_<

Som Jens säger; bara du som kan välja hur du ska göra. Gör det som känns bäst för dig iaf, vad som känns bäst, inom dig, inte bara vad som ser bäst ut på papper, om du förstår vad jag menar? =P Kommer gå bra det där sötnos! <3

2009-07-21 @ 20:05:28
URL: http://emeylie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0