Godnatt

Kvart över tio klev jag ut i sundsvalls spöregn. Efter att försäkrat mig om att jag visst ahde koll på vart jag skulle började sedan tidsfördriven. Tyvärr finns det inte särskilt mycket att göra där när man går ensam men jag lade iallafall märke till att det finns människor med alldeles för lite nostalgi i livet, eller för lite romantik(?) för helt plötsligt har det dykt upp en hel hängare med gamla vackra brudklänningar inne på myrornas. Jag skulle då aldrig sälja min, ens till välgörenhetsaffärer! Vilka knäpptanter det tydligen finns där ute i världen.
Lagom dyblöt och droppande vandrade jag tillbaka till Manpower och ringde på 20 minuter före utsatt tid och fem minuter senare fick jag komma in.
Han var jättetrevlig att prata med! Men jag vet inte om jag alltid framstod som den som passade bäst för jobbet när jag erkände min okunnighet gällande allt vad ihopsättning av datorer heter. Vi får väl se vad de säger, i augsuti skulle de ha tagit ett beslut och de hör av sig oavsett om man får jobbet eller inte så.

Ringde och väckte Kalle och knatade iväg till honom där vi satte igång Monsters Vs Aliens på nedladdning före vi gick och handlade ätbarheter på coop. Det blev en stor kycklingsallad med baugette åt oss och sen impulsköpte jag en korg med ett kilo persikor också...
Tillbaka till lägenheten igen och smart som jag är slänger jag min regntunga munkjacka på golvet istället för att hänga upp den. Uppstyckningen av alla ingredienser börjar och jag är smart nog att ta kycklingen först och sedan gurkan. Har ni någonsin provat att ha kycklingglidiga händer och försöka trä plasten av en gurka? Det är inte lätt! Det tog mig 5 minuter av envist dragande före den var borta och han hann komma med obekvämt många skämt om runkningsteknik.
Salladen blev till sist klar och riktigt god, tror att han också tyckte det även om han bara åt en portion medans jag tröck i mig fyra tallrikar... Till mitt försvar åt han tre gånger så mycket baugette som jag?
Filmen var hur söt som helst! Och efter att allt var färdigtittat och uppätet satte vi istället igång Soul Caliber. Jag suger egentligen på det, åtminstone jämfört med Tekken, men tro på fan att jag nästan vann varje match ändå! Det finns alltså hopp om livet.
Presenterade honom för Chi´s Sweet Home också som han föll lika hårt för som alla andra som får en chans att se den men till skillnad från vissa andra (mig) hade han självbehärskning nog att bara kolla på 10 avsnitt före det var dags för mig att gå iväg till bussen.
Kommer ni ihåg att jag inte hängt upp min tröja? Just det, fukten kunde man stå ut med även om de blev kallt när det blåste utomhus. Men lukten! Den hade hunnti börja surna, inte mycket tackochlov, men det fanns minsann en stark indikation om missnöje. Fuck!
Bussresan hem var allt annat än anjenäm den också. Vid det laget hade det visserligen hunnit sluta regna utomhus, men tro på fan att det regnar inne i bussen istället. Så jag klev av bussen lika blöt som jag var när jag dök upp för intervjun. Mysigt värre.

Nu sitter jag här med ont i ben och huvud samtidigt som febern sakta smyger sig tillbaka till min kropp. Känner mig så taskig som låter Jens åka iväg med sina flyttlådor till lägenheten själv men om jag inte orkar resa mig från sängen känns det inte lönt. Trist nog.



Kollade förövrigt mitt konto på studera.nu idag. Jag är 21a reserv till mitt förstahandsval, beteendevetande med humanitär inriktning, och antagen till andrahandsvalet, beteendevetenskap med datorinriktning!

Kommentarer
Postat av: maria

fin blogg :D

kolla gärna in min blogg och följ mej när jag flyttar till örebro där stylistutbildning väntar:)

http://www.mariaelisabeths.blogg.se

2009-07-12 @ 01:08:30
URL: http://mariaelisabeths.blogg.se/
Postat av: Emelie

Grattis till antagningen, även fast det "bara" är andrahandsvalet! =D Det är ju universitetet baby ;)

2009-07-21 @ 20:10:41
URL: http://emeylie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0