Längtan efter en svunnen tid

Ute lyser solen med sin frånvaro och jag längtar som en galning efter Gotland och medeltidsveckan. Bara tanken på att få dra på mig linnesärken och vandra över innerstadens kullerstensgator bland mängder av vackra ungmöer, riddare och pirater får mig alldeles varm inombords. Det blir inte bättre när tankarna vandrar vidare mot alla gycklare som gömmer sig bakom varje gathörn och Clematis skumma belysning och kladdiga fingrar. Jag vill ha augusti nu!
Hoppas att jag får med mig Märtha, och gärna fler, till Roma för att titta på Som Ni Vill Ha Det också. Mysfaktorn i den ruinen är så löjligt hög, särskilt när nattluften för med sig all extra magi.


Kommentarer
Postat av: Emelie

Ååååh! Jag längtar så till Medeltidaveckan! Fattar inte att det skulle ta så lång tid innan jag också äntligen får åka dit och uppleva magin! ^^

2009-07-21 @ 20:01:05
URL: http://emeylie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0