Det är tivoli idag också

Idag har jag alltså kört halkbana.
Vi var 4 stycken som åkte iväg och nerverna var på helspänn. Efter en rekordkort presentation så blev vi tilldelade varsin bil och åkte ner på banan. Vi fick en liten genomgång av uppgifterna och sen var det bara att sätta igång. Vi skulle köra rakt fram i 30km/h och när vi åkt emellan de första konorna skulle vi bara pressa ner koppling och broms så långt vi kunde. Killarna som åkte före mig gissade sin bromssträcka på 10 meter och hade helt rätt. Jag gissade på 10 meter och stannade 20 meter efter mitt gissade mål. 40km/h och de chansade helt riktigt på 20 meter, jag är fortfarande övertygad om att jag bara är dålig och slår till med samma siffror som dem, 80 meter. 50km/h och de stannar efter 25 respektive 30 meter, jag fortsätter halka tills banan är slut och asfalten låter mig greppa igen - 100m. 55km/h och de stannar på ungefär 30-40 meter igen medans jag blir tillsagd att börja bromsa så fort jag är uppe på banan, 105-110 meters glid ungefär.
Märkte vi någon skillnad på bilarna?
Nejdå, jag är bara allmänt sämst. De andra tre hade ju inte alls haft lika mycket problem.

kom det äntligen fram att killarna hade nya och relativt nya vinterdäck och den andra tjejen hade nya sommardäck medans mina knappt hade mönster kvar alls. Ahuuu.... Plötsligt var jag itne sämst i världen längre. Nu fick vi istället åka på en svängande bana och sommardäcksförarna fick byta plats med vinterdäcksförarna så plötsligt var det jag som satt i bilen med stenkoll. Man kände hur det röck i bilen och den var väl inte direkt trevlig att köra 45-50 i men det gick iallafall bra mycket bättre för mig och den andra tjejen än killarna som bara fortsatte rakt fram ut från halkan.
Sen skulle vi koppla ur antisladdsystemet. Precis vad jag ville göra, nästa gång jag fick köra 45-50 på den banan slutade med att jag snurrade inte ett eller två, inte ens tre, utan FYRA jävla varv före bilen stannade - bakochfram.
Behöver jag säga att jag just nu är jävligt osugen på att någonsin köra mer än 20km/h i halt väglag?

Tills på onsdag ska jag ha bestämt mig för om jag vill boka datum för teoriprovet också, pappa säger att jag borde. Alltså ska jag plugga teori, politik inför EUvalet och försöka få ihop ett bra CV och hitta jobb. Vad hände med färdigplugga tills i höst?


Kommentarer
Postat av: älskling<3

Hejja hejja du är bra! :D

2009-06-02 @ 06:33:27
Postat av: Beelz

inträde: gratis om man skriver upp sig oftast.

drinkar: runt 60~ för kvällens drink, annars är det runt hundralappen. Cider/öl brukar va billigt

2009-06-02 @ 19:38:40
URL: http://satan.blogg.se/
Postat av: Emelie

Fan va drygt att de inte kollade däcken innan O.o'

Haha, lilla gumman då, tyckte du det var så hemskt? =P Visst, jag erkänner att det var superläskigt i början, och svåårt, men till slut hade jag kul faktiskt XD Hur tyckte du att det var, inge kul alls eller vad? =P



Ehm, politik inför EUvalet? Why? O.o

2009-06-02 @ 23:21:01
URL: http://emeylie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0