Regn

Det regnar ute. Jag tro det iallafall. I ögonvrån har det sett grått ut utanför fönstret hela dagen men jag har inte vågat titta ut. Egentligen kvittar det om det regnar eller inte, jag känner mig fortfarande spöregnsblöt, spöregnsfrusen och spöregnsövergiven. Varför vet jag inte. Idag är bara inte min dag. Idag är jag ett spöregn som vägrar kliva upp ur Jens säng annat än för att göra en ny kopp te.
Det enda jag kan göra för att förbättra spöregnshumöret är att lyssna på Broder Daniel. Ja, jag vet att de är rätt dåliga men just till regn finns det inget annat band som är så bra som de. De gör sitta-inne-och-titta-ut-på-regnet-musik, springdansa-lycklig-genom-regnet och så gör de kan-det-inte-börja-blixtra-i-regnfallet-snart?-musik. Precis vad jag behöver idag. Regn.
Kanske man skulle flytta till nåt ställe med regnperioder bara för att få ett ordentligt skyfall?

Dagens Visa

Broder Daniel - I'll be gone
yeah

I won't last long
soon I'll be gone
I won't last long
soon I'll be gone

it's all the same to me
there's nothing to see
it's all the same to me

I feel so weak
I won't last long
I feel so weak
weak in the world

it's all the same to me
there's nothing to see
it's all the same to me
I'm not made to last
I'm not made to last
I will soon be gone
yeah yeah yeah yeah yeah

I won't last long
soon I'll be gone
I won't last long

I'll be gone

there's nothing for me to be
what will happen to me
what will happen to me
although I'll soon be gone
I'll still think of you
oh I'll think of you
and I will soon be gone

Kommentarer
Postat av: Emelie

Haha, inte så lätt med såna där slöa dagar inte, men tro mig; det har vi alla once in a while! ;P

2009-06-04 @ 23:05:21
URL: http://emeylie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0