There goes my hero

Jag har ont i magen, det blir lätt så när man äter sig mätt, somnar och sen äter tre portioner till som man sköljer ner med läsk bara för att man kan. Fast man egentligen inte alls kunde...
Vi skulle ha bastat ikväll men någon Nicole hade tydligen kommit dit och tagit det nöjet ifrån oss så nu har vi varit ute i god tid och bokat upp nästa lördag istället.
På vägen upp från bastun fick Jens syn på något och stoppade hissdörrarna. En liten katt. En väldigt söt liten rädd katt som inte ens vågade ta lite kattmynta. Från en av dörrarna bredvid hörde vi en katt jama men ingen öppnade när vi ringde på så jag satt kvar hos katten och Jens sprang upp och eniorade fram några telefonnummer till paret som bodde där. Nu var det tydligen inte deras katt men de tog in den till sig så länge eftersom de ändå har en massa  kattgerjer och jag och Jens sprang upp och gjorde lappar att sätta på husets två portar. Så nu hoppas vi bara på att katten ska få hitta hem igen och att allt löser sig.


Dagens Visa
Paramore är mysiga. Den här låten är lite extra mysig.

Paramore - My Hero
Too alarming now to talk it out
Take your pictures down and shake it out
Truth or consequence, say it aloud
Use that evidence, race it around

There goes my hero
Watch him as he goes
There goes my hero
He's ordinary

Don't the best of them bleed it out
While the rest of them peter out
Truth or consequence, say it aloud
Use that evidence, race it around

There goes my hero
Watch him as he goes
There goes my hero
He's ordinary

Kudos my hero leaving all the best
You know my hero, the one that's on

There goes my hero
Watch him as he goes
There goes my hero
He's ordinary

There goes my hero
Watch him as he goes
There goes my hero
He's ordinary

Kommentarer
Postat av: tistlen

Åh, jag är så orolig. Och det som nu skrämmer mig mest i är - tro det eller ej – inte ens maten och själva ätandet. Det är människorna där, sängen jag ska ligga i, rummet jag ska dela med en annan flicka eller pojke, soffhörnan, toaletterna, matbordet.. allt sådant. Och hur jag ska bete mig, hur jag ska göra. Jag kanske gör allt fel. Kanske inte klarar av någonting alls. Jag vill inte. Jag kommer inte ens våga ta mig till toaletten. Tänk om den är upptagen när jag kommer dit, eller att någon annan behöver använda den samtidigt som jag? Dessa scenarion skrämmer mig från vettet. Mina tankar är så absurda. Jag kommer att bli en liten unge som lämnas på dagis av sin mamma. Jag kommer att storböla. I alla fall inombords. Och dom andra barnen kommer inte att tycka om mig?

2009-03-29 @ 15:11:38
URL: http://tistlens.devote.se
Postat av: Emelie

Vilka snälla människor vi är va; ni hjälper katter i Sverige, jag här i Frankrike! ;P

2009-03-30 @ 13:05:13
URL: http://emeylie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0