Det kan ju vara tråkigt, och dötrist, och tråkigt, och alldeles ... Alldeles underbart

Det regnar utanför mitt fönster. Idag igen. Tittar jag ut är det enda jag kan se regnvåta trädgrenar, droppande hustak och ett enda dis av regn, någonstans i regnridån anar jag också hur en stor orange grävskopa river ner det nedbrunna huset.
Jag fryser om händerna. Egentligen borde jag borsta tvätta håret, äta något, försöka komma in på studentportalen från någon annan dator än min så att jag har en chans att se studieplanen för resten av terminen.
Ändå sitter jag här, med ett superkasst internet och drömmer mig bort.
Försöker måla upp hans ansikte och föreställa mig hur han visst sitter här med mig och håller om mig - det går inte så bra som jag skulle vilja.
Längtar till jul med lite fejkad ledighet och förhoppningsvis en hel del snö. Och honom.
Men om det inte vill komma någon fin snö kan jag lika gärna spola framåt och hoppa direkt till Augusti. Medeltidsveckan, med honom.
Ja jag känner mig lite ensam och tragisk...
Men jo. Finns mycket man antagligen borde göra istället för att fantisera om julhelgen och sommarlovet...


 VS.

Kommentarer
Postat av: Emelie

Förstår det känns jobbigt nu när han åkt tillbaka till London =/ Förhoppningsvis kommer julen fort! ^^

2009-11-19 @ 16:28:52
URL: http://emeylie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0