Som en skugga av en konstig dröm

Ibland ser jag mannen i frack och ridstövlar vandra runt på stan. Konstigt nog verkar ingen lägga märke till honom, hur man nu kan missa en skorpionmans utstrålning under en stormhatt?
Varje gång jag ser honom passera mig vill jag gå fram och fråga om han känner igen mig utan kattöron men det kanske är fjantigt av mig att förvänta mig att han skulle minnas någon han pratade med för över ett år sen. Ändå skulle det vara kul att höra vilka historier han hunnit samla på sig under året som gått? Vilka svenska divor jag aldrig ägnat en tanke han skrivit brev och blivit hembjuden till, en ny man som han fallit för eller kanske någon ny pjäs han upptäckt?
Nästa gång ska jag nog gå fram ändå. Kanske.
Om jag har kamera ska jag absolut göra det så att ni kan få en bild och förstå varför det är så konstigt att ingen förutom jag verkar se honom i fruktdisken på ica...

Kommentarer
Postat av: Karin

Jag vet precis vem du pratar om!

2009-11-19 @ 22:42:42
Postat av: Emelie

Haha, låter spännande det där! XD

2009-11-22 @ 18:48:30
URL: http://emeylie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0