Myskväll på hög nivå

Efter överdrivna mängder scones till middag bär det av ner till busstationen där jag träffar Hannis och Pillo som var ännu snyggare än vanligt, de skulle också ner till sundsvall men med stadshuset istället för våningen som slutdestinaion. Vi flummar igång rätt bra på bussen iallafall medans de fixar de sista detaljerna i sin genomtänkta klädsel för kvällen. Själv satt jag i stickad kofta och med smutsigt hår, lagom oglamouröst.
Kix hoppade ombord efter 10 minuter och var genast med i samtalet om gaykvällar och trubadurer.
Väl framme i Sundsvall så skiljdes våra förvirrade vägar på köpmansgatan där jag och Kix rörde oss mot Sneddon och de andra två vandrade vidare till en förfest.

Hos Sneddon och hennes pojkvän satt vi väl mest och pratade strunt före vi rörde oss mot mcdonalds för en snabb middag (för dem) före vi skulle börja vänta i kö. Mötte upp Nils, nån-av-hans-kompisar, och Emelie inom loppet av 3 meter och kände oss lagom översociala med alla bautakramar som kastades till höger och vänster.
Våningen var skitfint! Kändes så grymt mysigt att vi egentligen borde kolla upp det lite noggrannare någon "vanlig" kväll också. Flummade runt på dansgolvet ett tag med Märtha och Linn före Loke äntrade scenen.
Loke, vår  fina Loke. Han stod där på pyttescenen och bad om vatten, sa att SD var idioter och att vi var jättefina medans han sjöng sina underbara låtar och skämtade hej vilt med publiken. Efter att han var klar köpte jag min andra(tredje) skiva med honom - Vackra Människor - och fick en svettmysig kram.
Vi dansade ett tag till och jag och Kix köpte varsin drink före något tragiskt dåligt synthband äntrade den större scenen och förorenade våra hörselgångar. När vi gömt oss inne på damtoaletten i hopp om ljudisolering och tittat ut på den fallande snön genom fönstren ett tag bestämde vi oss för att kvällen på våningen nog ändå var slut.
Vi samlade ihop gruppen och rörde oss sen till Svenssons för ett glas cider och småprat om allt möjligt i 2 snabbt bortflugna timmar. Extra egoboost när det kom fram ett gäng killar som stötte så hårt på hela gruppen att tillochmed jag märkte att de raggade på oss... Vi hänvisade dem till stadshuset med lyckönskningar om villiga ragg på gaykvällen.
När klockan slog midnatt vandrade vi tre tillbaka till Sneddon och varvade ner (ännu mer) framför slutet på dreamcatcher och south park.

Morgon började med femtielva omsomningar för båda två men när jag och Kix äntligen lyckades vakna samtidigt vid 10 bestämde vi oss för att det var dags att vakna. En timme senare vaknade Sneddon och frukosten påbörjades. Mario kart spelades, och jag var inte så sämst som jag brukar! Senare en snabbsväng på stan där vi gick igenom reor och jag vandrade ut från vero moda med två nya tröjor för ingenting alls före vi drog oss mot navet och kramades hejdå. Och sa hej igen till en något bakfullare version av Hanniz och Pillo som återigen timat in sig på samma buss.

Kommentarer
Postat av: Emelie

Kanon-kväll! Fan va härligt med utekväll med er allts, jag hade jättekul! =D

2009-10-26 @ 19:57:08
URL: http://emeylie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0