Dumma böcker som sagt

Jens Bjerg, Pedagogik: En grundbok
Sida 241

En metafor som ibland utnyttjas är klassrummet som ett skådespel med olika roller i ett drama med förvecklingar, missförstånd, och ibland oväntade upplösningar.*

* En viktig inspiratör är Goffman (1959,1961) som utnyttjat denna liknelse på ett interessant - men ibland missledande sätt, eftersom livet i klassrummet inte är ett skådespel.




Tack boken för att du har så viktiga fotnoter hela tiden, hur skulle man annars förstå! Kan någon förstå varför jag faller i koma tre rader in i den här boken varje gång jag försöker? De andra böckerna är väl inte direkt bra de heller men den här tar fan priset.


Kommentarer
Postat av: Emelie

Åh fy tusan så boring.. Men tro mig, mina böcker är inte så mycket bättre! Snaaaark, typ... >_<'

2009-09-24 @ 23:28:44
URL: http://emeylie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0