Man får tydligen inte ha shotdueller på krogen....

Det är den trista sanningen som jag och Kalle fick erfara igår. Men jag hade kul i fyllan ändå!
Vi beställde in 4 tequila var men fick aldrig mer än 2, men man kan ju beställa flera gånger. Vilket vi såklart också gjorde, dock blev tredje beställningen av "2 tequila" på något mirakulöst sätt "en liten shot och en halvliter vatten". Precis som de nästa 3 beställningarna, ibland tillochmed outtalade sådana, blev "en halvliter isvatten tack". Efter ett tag fick vi börja beställa igen även om de bestämde att vi inte fick fler shottar så då började ciderglasen och drinkarna rulla in istället, precis som ett och annat ignorerat vattenglas. Vid 1 bestämde vi oss för att Subway nog var en bättre idé än att sitta kvar här och blunda när de drog våra kort så vi knatade iväg till mackornas himmelrike tillsammans med Dilde och en Caroline. Dilde och Kalle drog hemåt efter maten men jag och Carro vandrade ner till Gennys istället och pratade om nollningen, tydligen hade hon varit med i Kidzen, så vi kunde fritt sitta och hata på fälgarna medans vi drack varsin sista drink för kvällen.
Sen skulle vi hemåt. Åt olika håll, när ingen egentligen ville gå längre sträckor utan någon som höll oss upprätt så vi tog det insiktsfulla beslutet att strunta i att jag bor åt andra hållet och istället raggla hem till henne. Någonstans här kan jag börja inse hur full jag nog faktiskt var, särskilt som hon när vi bytte nummer skrevs in på min mobil som Elin, don't ask me where that came from. Dock kom jag aldrig så långt som till henne eftersom hon bodde en våning upp och vi som sagt ragglade en hel del. Istället bröt vi oss in hos Kalle som bor på en mycket lämpligare bottenvåning och där har jag alltså tillbringat natten "snarkandes som en hel karl".

Men vi ska fortfarande ha en shotduell, vi ska bara få ett nytt studiebidrag först och ta den hemma hos honom istället.

Kommentarer
Postat av: Emelie

Hehe, lät ju som en väldigt lyckad kväll! XD Huvudsaken att du hade roligt ;)

2009-09-28 @ 11:02:31
URL: http://emeylie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0