Mys

Var lagom trött efter seminariet och när jag knappt kunde hålla mig vaken genom lektionen efteråt bestämde jag mig för att gå hem och sova under lunchrasten.
När jag är kanske 200 meter hemifrån så ringer HS upp. "Jag veeet att du vill äta lunch med mig."
Efter en smärre övertalning och för att jag är så jävla snäll vänder jag på klacken och går tillbaka in mot stan för att möta upp pojken på hemköp där en kycklingsallad och drickyoghurt inhandlas. Vi sätter oss på fontänen på mellanholmen och äter och snackar före han hoppar upp bredvid mig och vi bara ligger där och känner solen värma våra magar och ben medans vi ligger och tittar på hur himmelens enda moln ändrar form före det sakta tonar ut i det blåa ljuset. När solen vandrat så att stenen ine längre är solvarm flytter vi ner till gräset där vi fortsätter titta efter roliga moln och lyssnar på allt från Trasdockorna till, för båda två, okänd metal.
Jag är rätt nöjd med beslutet att inte gå hem och sova. Behöver jag säga att jag inte dök upp på "att studera på engelska" eller "workshop i First Class och studentportalen" senare?

Nu ska jag hoppa in i duschen och knata iväg till Kalle. Ha en trevlig kväll folket.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0