Sociofuckingkulturellt vs Kognivadå?

5-7 sidor om fostran, utbildning, undervisning & lärande ur sociokulturellt respektive kognitiva synvinklar som ska utgå från Piaget och Vygostkijs teorier men efter att vi har behandlat deras teorier, ska vi gå vidare till vad deras efterträdare säger hela vägen fram tills nutid. Sen ska vi diskutera det hela.
Tydligen ska vi använda alla böckerna. Grundboken suger men den har jag läst mest i. Pedagogik som vetenskap har jag inte förstått varför vi måste läsa alls, den känns mest som självälskande och meningslöst babbel. Tidlösa pedagogiken i all ära men hur kan de kalla snubbar på 15-1600talen för "efterträdare" till nån som dog strax före jag föddes? Den engelska boken har jag fortfarande inte öppnat än.
Jag känner redan nu hur jag får toppbetyg....

Nåja, bara att påbörja en ny bananklase och försöka få in något i mitt huvud.

Kommentarer
Postat av: Emelie

Good luck hunny bunny :3

2009-09-25 @ 11:53:57
URL: http://emeylie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0