Önska mig lycka till?

Jag är sen i januari inne på tankebanan Apotek som min framtida karriär.
Problemet är bara att det krävs 3 eller 5 års plugg för att få jobba med det. Jag vågar inte bråka med CSN i onödan så före jag kastar mig in i universitetsvärlden i 4 eller 6 år vill jag veta vad jag ger mig in i.

På apoteket inne i centrum tar de dock inte in praktinakter först till hösten. Så idag var jag och frågade på sjukhusapoteket, och nej de tar inte heller in praktikanter förrän till hösten. Men! De kan eventuellt behöva ett par extra händer för varuuppackning i sommar, kanske 3 timmar om dagen. Så nu har jag lämnat namn och telefonnummer och när hon jag pratade med vet hur schemat i sommar ser ut kanske de hör av sig.

Also: Jag har varit jätteduktig och sökt natur-basår till hösten, utifall att jag får mersmak under sommaren. Sökte till Härnösand och Sundsvall igår men idag fick jag dessutom nys om att de har samma basår i Uppsala med platsgaranti för receptarielinjen. Så ok, jag borde sökt till den också redan igår men hoppas på reservplatser. Håll tummarna?

Kommentarer
Postat av: Beelz

Uppsalauppsalauppsala...

2010-04-16 @ 22:00:58
Postat av: Emelie

Hoppas det går bra, med allting gumman! =)

2010-04-16 @ 23:40:53
URL: http://emeylie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0