Rant

Imorse ringde klockan strax före 7 och 10 minuter senare masade jag migg upp ur sängen med en varm och gosig pojkvän kvar under täcket. Livet är bra hårt ibland.
Efter att ha pulsat nerför backen hem så slänger jag ihop en frukost och jagar vilt efter kläder som inte använts på flera år. Vid 8 sitter mamma och jag i bilen på väg till stallet där jag tillbringat halva dagen.
Visst fick jag inte göra så mycket, hjälpa till med mockningen, gosa lite med hästarna som stod inne för klubbhoppningen, springa en hel massa ärenden, men det förhindrar inte att kylan ändå smög sig på, trots åtminstone tre lager över hela kroppen.
Medans jag satt där uppe i cafeterian och tjuvlyssnade på samtal och tittade på hur mer eller mindre väluppfostrade hästar flög förbi som bruna streck, som ibland stannade för hindren så att man hann uppfatta vem det var som hoppade nu.
FY FAN VAD JAG SAKNAR ATT RIDA!
Inser ni att jag inte har suttit på en hästrygg sen jag tog studenten? Det är 2½ år sen!
Jag måste sparka på både mig och Jessica om att jag ska hem till henne och prova westernridning. Snart. Typ nu. Helst iallafall.
Men jag hatar att alla stall ska bli så jädrans kalla om vintern, har aldrig varit med om varma vinterstall någonstans. Det tog hur lång tid som helst att bli varm när jag väl kommit hem. Visserligen tycker jag om varma duschar men när det är vridet till maxtemperaturen och jag ändå tar drygt en halvtimme på mig? Det är inte ok, som Gisela skulle ha sagt.
Och jag har fortfarande inte rimmat klart på paketen jag köpt. Och jag har inte hittat nåt åt varken Kix eller Jessica...
Men nu har jag iallafall en någorlunda outline inför morgondagens rollspel tack vare lite brainstorming med min författande lillebror. Måste bara presentera det bra också.

Kommentarer
Postat av: Emelie

Åh, va mysigt att rida! Önskar jag också kunde det...

Lycka till med rollspelet sötnos! <3

2010-12-12 @ 14:23:22
URL: http://emeylie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0