Taskig vintertrafik: Nu inte bara i Stockholm

Jag skulle som sagt ner till Sundsvall för att fika och byta julklappar med Emelie idag.
11.05 går det en buss men eftersom jag jobbar till 11.30 får jag vackert vänta tills bussen som ska gå 12.26...
12.35 kommer bussen och jag kliver ombord, tillsammans med vad som uppenbarilgen är två högljudda och rivaliserande fjortisgäng. Bussen kör långsamt men försjunken som jag är i min bok tänker jag att det antagligen är för att det är många bilar framför oss. Vi stannar som vi ska vid Shell och vid Mazda, sen går det så fruktansvärt segt när vi ska ut ur staden att tillochmed jag tittar upp ur boken för att beskåda hur lång den hrä bilkön egentligen är. Bara det att den inte finns. Bussen kör lika snabbt som jag joggar utan någon synbar anledning alls. Efter 20 minuter, som brukar ta max 5 beroende på hur många som hoppat på under vägen, så stannar vi vid första hållplatsen utanför staden. Där står vi ett tag och jag ser inte någon kliva av eller på, efter ett tag börjar fjortisarna bakom mig skrika ännu mer och chauffören stänger av motorn. Jaha. Så här sitter vi alltså på en tydligen död buss 5 minuter ut på E4an, fan vad värt. Jag ringer iallafall till Emelie för att berätta att vi nog inte kommer anlända till sundsvall inom de närmaste 20 minuterna.
Efter ytterligare ett halvt kapitel i boken så dyker 12.56-bussen upp bakom oss. Snäll som han är saktar han in och hela busslasten av människor får vackert dra på sig mössa och vantar igen och gå över till den andra bussen. Smidigt där. Den nya bussen fungerade åtminstone och i slutändan blev jag "bara" en halvtimme försenad. Jag undrar dock om det var bussen(/cauffören) som var genuint dålig eller om det var väglaget. Antagligen inte det senare, även om jag ändå kände mig som en himla 08a när min buss inte vill funka som den ska under december.

Till slut kom jag iallafall fram till Sundsvall och Emelie, lika söt som alltid, och som vanligt hamnar vi i Coffee House´s källare med subs, te och en himla massa prat om allt möjligt. Av mig fick hon boken The Last Song av Nicholas Sparks och jag fick jasminrökelse och annat mysigt gottigt som ska invigas ikväll. Du är så himla bra på presenter gumman! Tack så jättemycket, och sen kanske det blir påfyllning den 28e, det var klockan sex va?

Kommentarer
Postat av: Emelie

Jävla skitbussar, de höll på att hålla min Elisabeth borta från mig xO Tur du kom fram till slut iaf, och inte alltför sent <3

I love my christmas prezzie, thanks hun! <3 Och bra du gillar dina, I hope you have fun tonight ;D

Japp, kl.18.00 den 28e ^^ <3

2010-12-23 @ 00:41:16
URL: http://emeylie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0