Vad fan? När blev jag så här?



Mitt tålamod är uppenbarligen inte vad det en gång har varit.

Fick en kommentar från en främmande blogg som sa "Tjenare! Hur mårs det?=)". Mårs. Jag ville slå någon, helst kommentarsförfattaren.
I vanliga fall när man får helt meningslösa och orelaterade kommentarer kan jag nöja mig med att ta bort dem, ibland kollar jag bloggen för att se om den är något att ha. I 99% av fallen är den värdelös, något man egentligen borde kunnat lista ut redan genom den djupsinniga kommentaren "Hej. Fin blogg, adda mig gärna på bloglovin ;)" eller liknande skit som då och då hittar även till mitt lilla hörn av blogosfären.
Idag gick jag in på hennes blogg. Den var rosa, föga förvånande. Hon hade döpt bloggen, inte adressen utan själva bloggsidan, till ett hjärta. Headern var något poetiskt om att leva det liv man drömmer och bilder på blommor och ögon.
Hon hade flera inlägg om TVprogram, frukost och annat föga intressant. Till hennes fördel kan jag åtminstone säga att de felstavade och felformulerade inläggen var korta, max 4 rader som jag kunde se.
Ett inlägg handlade om saker hon hatade, inga konstigheter gick att hitta på listan - hon hatar tydligen "avensjuka människor" och våldtäktsmän mer än bebisar. Som resten av världen då. Även om jag hoppas att resten av världen kan stava fram sitt missnöje i korrekta meningar.
Jag kunde inte hejda mig. Jag försökte. Jag hann stänga ner fönstret, öppna ett till och skriva in "fa" i adressfältet före jag suddade och gick tillbaka till den rosa hjärtbloggen.

Wow. Djupt inlägg, verkligen.
Vet du vad jag hatar?
Jag hatar folk som inte orkar lära sig stava till enkla ord så som "det" eller "avundsjuka". Jag hatar dessutom människor som lämnar helt meningslösa bloggkommentarer. Vill man bygga en stadig läsarkrets kan det vara en idé att faktiskt läsa inlägget man kommenterar på och att dessutom skriva något om det. Inte skriva "hej =D" vilket är fruktansvärt intetsägande och tråkigt.
Kjamizzzzar, eller hur du nu skulle tycka om att avsluta meddelanden.

Jag vet inte ens varför jag blev så sur. Hela dagen har varit bra: kul jobb, mysig fika med Emelie, bra bok. Och sen slår det bara runt. För en ynka fjortisblogg. Vad är det för fel på mig?

Kommentarer
Postat av: Emelie

Hahahahaha, ajdå, nej inge tålamod där inte! xD Mitt söta lilla grammatiska korrekthet-freak ;P <3

2010-12-23 @ 00:37:15
URL: http://emeylie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0